Hej alla BC:are! Inspirerad av bla @Tamas så kommer här en semi-live reserapport från min skidresa till Whistler, Kanada.
Förutsättningar
Resväg: ARN - LHR - YVR - LHR - ARN bokat våren 2022
Plats: 1D - 1K - 2A - 1D
Datum: 25:e januari - 1:a feb (=5 skiddagar)
Bokningsklass: Awardbokning med SAS Plus och Air Canada Business (Signature Class) i båda riktningarna
Kostnad: 65000 poäng + 1 st AMEX 2-4-1 (skatter kan jag inte komma ihåg)
Status: EBD
Transfer till Whistler: Shuttle-buss tor YVR
Boende: Studio på Cascade Lodge i centrala Whistler Village
SK531 till LHR går 11.10 så det var ingen stress på morgonen. Taxin kom som den skulle, inget folk på ARN varken i check-in eller i säkerhetskontrollen så från att taxin hade släppt av mig tills dess att jag var igenom security så tog det ca 15 min. Klart godkänt men sen blev jag lite besviken; hade sett fram emot att köpa med mig en halvflaska Tullamore Dew men det fanns ingen att tillgå, faktiskt inga halvflaskor whiskey alls - möjligt att jag inte kollade tillräckligt noga men framme vid kassorna hittade jag en mindre flaska på 200ml som åkte med av bara farten. Nåväl - en kopp kaffe i en halvtom guldlounge kl 09.40 råder bot på det mesta. Ingen kö i passkontrollen vid F-piren och vi gjorde push-back från F61 enl tidtabell trots att Flightradar visade att vi skulle vara 15 min sena.
Flyget till London var händelsefattigt, inget wifi vilket var synd för jag hade tänkt att få en del jobb gjort + att posta det ni nu läser. Gissar att kabinfaktorn var runt 75% och besättningen var engelsk, lite opersonlig men ändå korrekt. Maten var helt OK med kallrökt lax och pastasallad och till det drack jag en förhållandevis välsmakande tysk riesling. Det enda jag inte gillar med serveringen på intra-Europa är att det dröjer relativt länge från det att maten serveras tills dess att drycken till maten serveras. Jag gillar att ha måltidsdrycken till maten och inte efter, förvisso inget stort problem eftersom det vanligtvis serveras en kall rätt men finns det något SAS kan förbättra så är det just detta. Positivt att seatblock verkar ha fungerat.
Nästa uppdatering blir om några timmar på planet till Vancouver - första gången i business på AIr Canada så det ser jag verkligen fram emot!
Förutsättningar
Resväg: ARN - LHR - YVR - LHR - ARN bokat våren 2022
Plats: 1D - 1K - 2A - 1D
Datum: 25:e januari - 1:a feb (=5 skiddagar)
Bokningsklass: Awardbokning med SAS Plus och Air Canada Business (Signature Class) i båda riktningarna
Kostnad: 65000 poäng + 1 st AMEX 2-4-1 (skatter kan jag inte komma ihåg)
Status: EBD
Transfer till Whistler: Shuttle-buss tor YVR
Boende: Studio på Cascade Lodge i centrala Whistler Village
SK531 till LHR går 11.10 så det var ingen stress på morgonen. Taxin kom som den skulle, inget folk på ARN varken i check-in eller i säkerhetskontrollen så från att taxin hade släppt av mig tills dess att jag var igenom security så tog det ca 15 min. Klart godkänt men sen blev jag lite besviken; hade sett fram emot att köpa med mig en halvflaska Tullamore Dew men det fanns ingen att tillgå, faktiskt inga halvflaskor whiskey alls - möjligt att jag inte kollade tillräckligt noga men framme vid kassorna hittade jag en mindre flaska på 200ml som åkte med av bara farten. Nåväl - en kopp kaffe i en halvtom guldlounge kl 09.40 råder bot på det mesta. Ingen kö i passkontrollen vid F-piren och vi gjorde push-back från F61 enl tidtabell trots att Flightradar visade att vi skulle vara 15 min sena.
Flyget till London var händelsefattigt, inget wifi vilket var synd för jag hade tänkt att få en del jobb gjort + att posta det ni nu läser. Gissar att kabinfaktorn var runt 75% och besättningen var engelsk, lite opersonlig men ändå korrekt. Maten var helt OK med kallrökt lax och pastasallad och till det drack jag en förhållandevis välsmakande tysk riesling. Det enda jag inte gillar med serveringen på intra-Europa är att det dröjer relativt länge från det att maten serveras tills dess att drycken till maten serveras. Jag gillar att ha måltidsdrycken till maten och inte efter, förvisso inget stort problem eftersom det vanligtvis serveras en kall rätt men finns det något SAS kan förbättra så är det just detta. Positivt att seatblock verkar ha fungerat.
Nästa uppdatering blir om några timmar på planet till Vancouver - första gången i business på AIr Canada så det ser jag verkligen fram emot!