Senaste nytt

[SEMI LIVE]Nu skall guldet bärgas - min första milagerun

.. Och serveringen på denna flight blev ett exemplar av den mytomspunna polarrullen och jag lyckades även på håret att ta mig förbi den represiva svenska alkohollagstiftningen och få en utsökt plane ale.
WP_20170512_11_05_33_Pro.jpg

Jag kan tillägga att jag faktiskt blev nekad en gång tidigare att beställa öl på en inrikesflight och då var klockan ca 10:30 och argumentet "det är ju alltid kl 11 någonstans i världen funkade inte".

Last edited:
Jag har inte flygigt från non Schengen på ARN tidigare hur lång tid bör jag beräkna från loungen ?
Räkna med 15 minuter så har du gott om tid. Det tar 5 minuter att gå åtminstone och du ska igenom en säkerhetskontroll där det kan vara lite kö om man har otur. Tror dock de flesta plan till arabländerna och ryssland har passerat igenom när det är dags för boarding av SAS till Hong Kong.

Kön till passkontrollen beror helt på hur TG till BKK sköter sig. Vi de tillfällen jag tagit SK963 har det hänt ett par ganger att TG varit försenade. Massiva köer till Passkontrollen som följd. Så viss marginal är bra, men det är ju bara kola tavlorna. ÄR TG i tid så är det lugnt!

Gällande kommentaren om snus I HKG. Hade ingen aning om att det var ett behymmer. Brukar alltid ha en hel stock med mig från ARN. Blev en gang tillfrågad vad det var varpå jag svarade "Tobacco". Då släppte dem det bara. Ska bli kul att följa tråden. God tur!

Nu är jag i luften på väg, dock är wi-fi väldigt långsamt så inga bilder förrän jag kommer fram.

Kan dock nämna att prioboarding funkade utmärkt, jag nr 2 ombord.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen