Senaste nytt

Semi-live: Besöker tre europeiska huvudstäder under fem dagar

rsimon

Medlem
Det var en riktigt bra konsert! Stående ovationer. Du har rätt @Kris. När det gäller är de suveräna.

IMG_3717.jpeg

Som sagt. I pausen står det framdukat det mest populära. Dvs juice(?!). Vin, öl, kaffe och läsk hämtas i barerna. Det blir inga köer eftersom allt är förbetalt vid biljettköp. Borde införas överallt!

IMG_3715.jpeg

Avslutar med en läcker bergamott-gurk-cocktail på WA och ser fram emot frukost i morgon.

IMG_3718.jpeg
 

rsimon

Medlem
Bilder från dagens övningar. För den som gillar all slags musik och film är Concerto ett bra ställe.

IMG_3738.jpeg

IMG_3737.jpeg

IMG_3736.jpeg

IMG_3742.jpeg

IMG_3739.jpeg

IMG_3751.jpeg

Hotellet hade satt mig på väntelista för deras berömda Afternoon Tea som jag vill minnas att @Berglund skrivit om. Gick ned i lobbyn strax efter kl. 15 o frågade om ev återbud eller no shows. Restaurangchefen kom och beklagade. De har inget Afternoon Tea för tillfället pga. någon form av renovering. De beklagade att de inte varit transparenta kring detta. Nästa gång jag är i Amsterdam erbjuder restaurangchefen ett glas champagne utan extra kostnad som kompensation till teet då. Lite pinsamt för dem ändå.
 

Sir Lemon

Medlem
Tack för en inspirerande reseberättelse. När det gäller resor har iaf jag ofta svävat iväg långt långt bort vilket egentligen inte behövs eftersom vårt Europa bjuder på så mycket att uppleva. Och många kontraster.
OT:
Nån dag ska jag avsluta min (och Kjaerstens) berättelse om vår Lissabon-Barcelona-kombo (3+1 natt) i höstas. Helt underbart. Dessutom med två mellanlandningar på vardera ut och hemresan med dito loungehopping. ;) Blev också inspirerad av Rsimon och funderar på en trip senare under året till typ 3-4 städer med 2-3 nätter på varje plats.
 

rsimon

Medlem
Tack till personalen på Waldorf som var på tårna i alla lägen. Verkligen en luxuös miljö, massor av trevlig och hjälpsam personal. De har gått kursen. Vid utcheckningen fick jag någon form av doftgrej som aktiveras av värme, samma som den doft man valde till sitt rum.

IMG_3747.jpeg

IMG_3767.jpeg

Det är nog även första gången jag sett blomsterarrangemang med halvmeterlånga tulpaner.

Nu drar vi söderut för ett dygn...

2024-02-03 Amsterdam-Bryssel
09.46 Eurostar 9334
Comfort Class, vagn 12, plats 54

IMG_3766.jpeg

IMG_3769.jpeg

Oerhört komfortabelt säte!

IMG_3770.jpeg
 
Last edited:

011430121

Medlem
@rsimon vilken livsnjutare du är, hur många poäng gick det åt på boendet?
Trevligt med tågresor, jag har ju själv haft förmånen att resa med dig på tåg, kanske inte var så långt.

Trevlig fortsättning på resan.
 

rsimon

Medlem
Bonsoir från Bryssel där jag ankom nästan enligt tidtabell efter en kort men komfortabel resa.

Jag bor på norska hotellet Thon som ligger vid Place Rogier - nära både operan och Norra station. Efter WA är detta som att gå från laxsnittar till medhavd matlåda. Fick rum på 25 våningen av 29.

IMG_3774.jpeg

I dag stod Valkyrian på programmet och det blev mitt första besök på La Monnaie - Myntoperan. Härlig salong, riktigt bra sång och musik. Uppsättningen gav mer att önska. Någon form av inferno med vita duvor i andra akten och under valkyrieritten var det hästuppvisning. Ovanligt, ja. Men måttligt imponerande. Varmkorv i pausen verkade vara deras grej.

IMG_3775.jpeg

IMG_3784.jpeg

IMG_3777.jpeg

IMG_3776.jpeg

Nu är öronen mättade efter cirka fyra timmars musik. Bra alternativ till mello verkar det ha varit av många kommentarer att döma.

I morgon bär det hemåt, men häng med då också vetja.
 
Toppen