Senaste nytt

Semesterplaner med en Amex 2-4-1 och 125 000 EuroBonus-poäng

Kimmen00

Medlem
Jag gillar idén! Vi hade liknande funderingar kring NYC och sedan Miami, men känns inte som det är rätt säsong för Miami med tanke på risk för orkaner.

Förra året åkte vi till Ny och bilade runt 2 veckor på Long Island.. Ut till Montauk, The Hamiltons (riktigt bra!) och sedan jobbade vi oss innåt mot NYC via Long beach, coney, queens etc. Man kan lätt sig sysselsätta sig på Long Island i flera veckor.
 

Samosaguas

Medlem
Förra året åkte vi till Ny och bilade runt 2 veckor på Long Island.. Ut till Montauk, The Hamiltons (riktigt bra!) och sedan jobbade vi oss innåt mot NYC via Long beach, coney, queens etc. Man kan lätt sig sysselsätta sig på Long Island i flera veckor.
Låter trevligt - har du tips på några bra hotell som ni bodde på?
 

Kimmen00

Medlem
Låter trevligt - har du tips på några bra hotell som ni bodde på?

Kör det mesta på IC Hotels (platinum elite-medlem) och Hilton så bodde mest på Holiday Inn-hotell runt om NY-området. Tex så var Holiday Inn Express & Suites Long Island-East End väldigt prisvärt och bra som utgångspunkt för områdena runt Riverhead och Westhampton. Finns ett bra Hilton mitt på Long Island också.
 

johhenrik

Medlem
Förra året åkte vi till Ny och bilade runt 2 veckor på Long Island.. Ut till Montauk, The Hamiltons (riktigt bra!) och sedan jobbade vi oss innåt mot NYC via Long beach, coney, queens etc. Man kan lätt sig sysselsätta sig på Long Island i flera veckor.
THe Hamiltons? Auto-correct eller? :) The Hamptons ska det vara, ifall nu någon googlar detta tips och bara hittar skräckfilmen The Hamiltons. ;)
 

Glenn E

Medlem
Om man nu bortser från kriteriet "inte för varmt" hade jag nog siktat in mig på Cancun i Mexico för 110000 EB poäng i Business.
Jag skulle bokat via Chicago, Washington DC; Newark eller Houston för därifrån flyger United direkt till Cancun.
Under tiden skulle jag fixa så att jag hade 150000 EB poäng och byta till Luftahansa F innan avresa.
Tar man dessutom SAS initialt till Chicago , Newark eller Washington DC blir det ju lägre skatter.
Bästa chansen till SAS nya kabin är nog Newark(?)
 

Steve

Medlem
Förra året åkte vi till Ny och bilade runt 2 veckor på Long Island.. Ut till Montauk, The Hamiltons (riktigt bra!) och sedan jobbade vi oss innåt mot NYC via Long beach, coney, queens etc. Man kan lätt sig sysselsätta sig på Long Island i flera veckor.
@Kimmen00 Jag fick nyss en New York resa flyttad från mars till juli p.g.a. corona. Då tänker jag passa på att upptäcka Long Island/The HamptonsMontauk. Tar med barnen som gillar att surfa så det ska vi få in i schemat. Har du @Kimmen00 eller andra forumvänner, lite mer konkreta tips och förslag tar jag tacksamt emot.
 
Toppen