Senaste nytt

Seattle, några timmar. Tips?

rvarttinen

Medlem
Kollar på biljetter till amerikanska västkusten. En prismässigt intressant routing ger ett lite längre byte i Seattle. Landar strax innan 11 på förmiddagen och nästa flyg avgår 17:00. Gissar att immigration tar sin tid, men efter det? Skulle det hinnas med att se något, eller är man förpassad till loungen tills avgång?
Överlever nog det senare om annat blir för stressigt ... :) ... har inte bytt i SEA tidigare.

Last edited:
Om du inte har "returning ESTA", dvs kan använda maskinerna (och det fungerar) kan du få stå lång tid i immigration. Jag har själv varit med om 2 h i kö efter en massa kineser med bristfällig engelska ...

Ta Link-Light tåget in mot centrum (30 min) för att promenera längs vattnet och titta på folk och skyline skulle vara mitt förslag.
Space Needle tror jag du får räkna med långa köer till tyvärr. Pike Place Market var stimmigt och ganska meh IMHO.

Jag kommer att ha ca ett dygn i Seattle nu i sommar, så om ni har tips på bra hotell, restauranger och saker att göra tar jag tacksamt emot allt ni har att erbjuda!

Jag kommer att ha ca ett dygn i Seattle nu i sommar, så om ni har tips på bra hotell, restauranger och saker att göra tar jag tacksamt emot allt ni har att erbjuda!
Bodde på Sheraton Seattle i November, gillade det skarpt. I matväg finns det gott om bra steakhouses i hela downtown området. Promenad längs vattnet är att rekommendera, finns gott om restauranger där också.

Toppen