Senaste nytt

Seating blev downgrading på Lufthansa New York-Frankfurt

Ta min info för vad den är, ett mycket svagt minne av att jag någonstans på Swiss hemsida läst om Lufthansa groups P-klass. Jag kan dessutom inte hitta infon igen, så det kan mycket väl vara så att jag minns helt fel. Men... jag vill minnas att LH group hanterar P-klass som en uppgraderad ekonomibiljett och därför kunde man inte garanteras business-säte vid ombokning eller flygplansbyte. Kanske detta även påverkar codeshare? Det kanske är så att de p-klass säten som allokerats till business var slut hos LH och därför hamnar du in Y? Vi vet ju alla vad codeshare kan erbjuda för utmaningar. :)

Poängmässig EBB och Miles, då gäller ovan... Men har jag bokat en P klass biljett kan väl ingen ta ifrån mig min rätt att sitta i C - kabinen? Det står ju "Business Class" på biljetten!

Ta min info för vad den är, ett mycket svagt minne av att jag någonstans på Swiss hemsida läst om Lufthansa groups P-klass. Jag kan dessutom inte hitta infon igen, så det kan mycket väl vara så att jag minns helt fel. Men... jag vill minnas att LH group hanterar P-klass som en uppgraderad ekonomibiljett och därför kunde man inte garanteras business-säte vid ombokning eller flygplansbyte. Kanske detta även påverkar codeshare? Det kanske är så att de p-klass säten som allokerats till business var slut hos LH och därför hamnar du in Y? Vi vet ju alla vad codeshare kan erbjuda för utmaningar. :)

Nu blandar vi ihop här :)

Det du talar om är "Business Upgrade" från Swiss som skulle (i värsta fall) kunna ombokas till ekonomi då det underliggande pris är baserat på en uppgradering av ett ekonomiklasspris.

När det gäller själva kärnfråga så är det väl glasklart från @toer00 post här:
Seating blev Downgarding på LH JFK - FRA | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor att Lufthansa har UA8842 och UA9070 bokat i affärsklass "P" och att du åker i affärsklass. Du borde via Lufthansa.com välja de platser du vill ha..

Grejen är att det som var 83 K/H nu hux flux blev 45 A/B... Snart är klockan 09:00 så jag ringer och kollar...

Är du säker på att det inte är equipment change? 45A finns inte på LH 747-8?

Edit* - Expertflyer säger 747-8

Last edited:
Men nu är saken fixad för ett tag framåt...Peppar ...peppar... LH skyllde på att "något måste ha gått fel".
De fixade tillbaka min gamla platser 83 K/H :) plus även den hitills oseatade sträckan FRA-STO. så nu är min fråga "Har man access till någon sjyst LH lounge i FRA (4 timmars väntan...) när man har en UA biljett i P ?

Toppen