Senaste nytt

Seat Reservation på Turkish? Ser skumt ut....

joa

Medlem
Skall åka med familjen på en 2-4-1 med Turkish till Seychellerna i mitten av Oktober.
Har inte förut kommit åt sittplatnseran via SAS app, Turkish hemsida med deras bokningsnummer/referens och Tallinn kunde förra månaden inte heller boka sittplatser. De kom inte åt dem då.
Nu är de ju knappt tre månader kvar och då funkade (?) SAS Classic

Problem 1. Det står något felmeddelande. Vad kan det vara?
upload_2019-7-22_21-19-47.png

Problem 2. Känns orimligt att "alla" fönsterplatser är ledaiga men allt annat taget på sträckan mellan ARN och Istanbul.
Vi är fyra som åker och en är 3 år och en är 6. Går ju inte att sitta på vid ett varsitt fönster då :-(
upload_2019-7-22_21-21-17.png

Problem 3. Från Istanbul till Seychellerna finns också alla fönserplatser lediga (skumt), men inget vettigt att boka för en familj på fyra.
upload_2019-7-22_21-24-41.png

Tips och råd? Det kan ju rimligen inte stämma att ingen vill sitta vid ett fönster på dessa flighter....
Det ser lika ut på vägen hem.

• Gilla
Reactions: Gus
Nu vet jag ju inte exakt vilket datum och vilken flight ni har bokat men på ExpertFlyer ser det väldigt märkligt ut i slutet av oktober (höstlovet?)

Alla Turkish flighter har benämningen 404 (vilket jag tror är mest internetiska för flygplanstypen finns inte)

Men beläggningen stämmer inte oavsett sista helgen i oktober.

För övrigt tror jag man ska vara lite försiktig med att boka platser på ett annat flygbolag via SAS. Det finns nog inga garantier för något. Så om det inte går via Turkish egna sida så går det nog inte att boka. Alternativt kontakta Turkish.

Turkish har ett något udda system för seat reservations rent generellt.
Ska själv flyga med dem till Male nästa år, och de enda sätena som går att boka nu är Extra legroom/bulkhead & Exit seats för dryga 850:-. Övriga säten släpps 100dagar innan

Skall åka med familjen på en 2-4-1 med Turkish till Seychellerna i mitten av Oktober.
Har inte förut kommit åt sittplatnseran via SAS app, Turkish hemsida med deras bokningsnummer/referens och Tallinn kunde förra månaden inte heller boka sittplatser. De kom inte åt dem då.

Visa bifogad bild 94487

Problem 2. Känns orimligt att "alla" fönsterplatser är ledaiga men allt annat taget på sträckan mellan ARN och Istanbul.
Vi är fyra som åker och en är 3 år och en är 6. Går ju inte att sitta på vid ett varsitt fönster då :-(
Visa bifogad bild 94488

Problem 3. Från Istanbul till Seychellerna finns också alla fönserplatser lediga (skumt), men inget vettigt att boka för en familj på fyra.
Visa bifogad bild 94489

Tips och råd? Det kan ju rimligen inte stämma att ingen vill sitta vid ett fönster på dessa flighter....
Det där har jag varit med om några gånger. Har hänt när jag loggat in på webbsidan för att välja plats på en ekonomibiljett, innan appen tillåter incheckning. Dvs 36-24 timmar innan. Någon bugg som det verkar. Har sedan sett normalt ut med 24h kvar.

Visa bifogad bild 94487

Visa bifogad bild 94488

Visa bifogad bild 94489

Exakt sådär ser det ut för mig också, ska till Indonesien i december! :) Reser med två små barn (1 och 4 år). Hur löste det sig för dig?

Last edited:
Toppen