Senaste nytt

Seat block när man reser som eurobonus guld på star alliance

Jeg syntes det er meget random og det fungerer helt sikkert ikke godt hvis flyet er meget fyldt.

Sidste gang jeg var hjem fra Birmingham til Copenhagen var jeg til gengæld den eneste som rejste i Plus, så der havde jeg de første 15 rækker helt for mig selv. Det var enormt hyggeligt, og crew skruede lige en tand op for servicen!

Som man frågar får man svar brukar man ju säga. Att SAS inte haft seatblock är ju känt sen länge. Men de har ju dock haft, vad som kallas softblock. Alltså att bara andra ebg+ kan välja sätet bredvid dig. Denna försvinner ju dock om det inte finns andra platser kvar. Jag frågade personen som satt vid fönstret i förrgår när jag flög om han kunde välja mittsätet vid incheckning, och det kunde han inte sa han, utan det var upptaget. Så det fanns iaf för ett par dagar sen.

Om man kollar t.ex via expertflyer så flyttar blocks sig ganska ofta.
Sätet bredvid är blockat.. refresh av sida så är det inte blockat längre utan andra säten istället.
Kvart senare eller så är sätet bredvid dig kanske blockat igen.
Speciellt timmarna innan avgång kan man se detta hända.

För mig som värdesätter det tomma sätet pga klaustrofobi och andra fobier mot en del passagerare så kollar jag ganska intensivt nära avgång och försöker flytta mig om någon lyckas ta mittsätet.

Om man kollar t.ex via expertflyer så flyttar blocks sig ganska ofta.
Sätet bredvid är blockat.. refresh av sida så är det inte blockat längre utan andra säten istället.
Kvart senare eller så är sätet bredvid dig kanske blockat igen.
Speciellt timmarna innan avgång kan man se detta hända.

För mig som värdesätter det tomma sätet pga klaustrofobi och andra fobier mot en del passagerare så kollar jag ganska intensivt nära avgång och försöker flytta mig om någon lyckas ta mittsätet.
BA har seatblock T-72 timer før avgang. De bruker Amadeus Theoretical Seating modulen. Denne fungerer i både Y, W og C kabinen. Jeg ser det 72t før i Expertflyer at setet ved siden meg er blokkert, som regel har jeg da ikke noen ved siden av meg som BA gull. Begynner flyet å bli fullt er det sølv medlemmene som mister denne fordelen først, deretter vi gullmedlemmer. Veldig bra fordel:)

Fick nytt svar från SAS;
Regarding seat block, it has been discontinued.
Haft nöjet! att göra fyra inrikesflighter på två dagar nu. Trots gångplats har jag suttit inklämd bredvid herrar av större modell på samtliga fyra flighter. Tyvärr verkar det genomgående vara så att man har noll koll på hur mycket av min plats de lägger beslag på . Seatblock har varit en fantastisk inofficiell ”förmån” som Diamond. Mycket saknad av mig.

Haft nöjet! att göra fyra inrikesflighter på två dagar nu. Trots gångplats har jag suttit inklämd bredvid herrar av större modell på samtliga fyra flighter. Tyvärr verkar det genomgående vara så att man har noll koll på hur mycket av min plats de lägger beslag på . Seatblock har varit en fantastisk inofficiell ”förmån” som Diamond. Mycket saknad av mig.
Hur har kabinfaktorn sett ut? Seatblock försvinner ju naturligt desto mer kabinen fylls upp. Och med många statuskunder som kan välja fritt säte.

Blockering för sätet bredvid EBG+ finns kvar hos SAS. När man dock frågar en CC om det tänker nog många på seatblock som tidigare fanns i Business, det är ju borttaget.

Om någon flyttar från Go skulle jag be den personen flytta tillbaka alternativt be CC göra det.

Tror inte att den seatblock som existerar idag ens kommuniceras ut till CC. Om någon köper ett säte ska de kunna se det i sin iPad.

• Gilla
Reactions: fcx
På en av flighterna var F Diamond och D(jag) Diamond. Vad E var vet jag inte(förutom stor). Hög kabinfaktor på samtliga men inte helt fullt. Alla resor i plus, så lite ledsen är jag allt.

På en av flighterna var F Diamond och D(jag) Diamond. Vad E var vet jag inte(förutom stor). Hög kabinfaktor på samtliga men inte helt fullt. Alla resor i plus, så lite ledsen är jag allt.
Fast det är ju inte rimligt att vara ledsen över något sådant, snarare bör det vara neutralt med mittenryttare och enbart positivt med ledigt mittensäte.

Toppen