Senaste nytt

Se hur länge aktuell EuroBonus-status gäller?

agehall

Medlem
Jag har aldrig sett att det stått något om giltighetsperioden (relaterat till EB) på AmEx. Ska kolla mina andra kort senare idag - har aldrig tänkt på att deras period skulle vara syncade, men det kanske de är.
 

ekf

Medlem
Så här ser det ut på baksidan av Amex. Nu har jag inte kvar MC och Diners, de förlorade mot Coop, men där har de utfärdat nya kort helt synkat med mina förändringar i status och omkvalificeringar.
image.jpg
 

agehall

Medlem
DSM! Det har jag aldrig sett, men nu när jag tittar så står samma sak på mitt kort, och på det förra.

OT: Jag antar att du skrivit på ditt kort? Mitt tips är att ALDRIG skriva under några kreditkort på baksidan. Det gör ju att om någon får tag på ditt kort, så har de både kortnr, CCV och din namnteckning. Det är mer än vad som behövs för att handla med kortet... Jag visar gärna legitimation när det efterfrågas, men jag skriver aldrig på mina kort..
 

Kricka

Medlem
OT: Jag antar att du skrivit på ditt kort? Mitt tips är att ALDRIG skriva under några kreditkort på baksidan. Det gör ju att om någon får tag på ditt kort, så har de både kortnr, CCV och din namnteckning. Det är mer än vad som behövs för att handla med kortet... Jag visar gärna legitimation när det efterfrågas, men jag skriver aldrig på mina kort..

@agehall Jag brukade inte skriva under korten tidigare men efter en del strul (i Afrika) när
jag skulle köpa flygbiljetter så är de numera underskrivna.
 

Flood

Medlem
Inte på mitt kort i appen iaf

Hmm, nej, det gör det ju inte i min app heller. Det var ju ett helt felaktigt påstående från min sida, jag gick på minnet att det har stått där tidigare.

Då är det (jag har kontrolläst!) på Mastercard, Diners och smartpass som det finns för mig i alla fall.
 
A

Aurora

Guest
OT: Jag antar att du skrivit på ditt kort? Mitt tips är att ALDRIG skriva under några kreditkort på baksidan. Det gör ju att om någon får tag på ditt kort, så har de både kortnr, CCV och din namnteckning. Det är mer än vad som behövs för att handla med kortet... Jag visar gärna legitimation när det efterfrågas, men jag skriver aldrig på mina kort..

I Berlin fikk jeg ikke kjøpe billetter til u-bahn fordi kredittkortet mitt ikke var skrevet på. Han spurte ikke etter leg, det var kun underskrift som var det gjeldene. Hadde jeg bare hatt en tusj så hadde det vært game. Helt idiotisk. Etter det svor jeg på at jeg skulle skrive under på de, men det har ikke skjedd enda, så jeg får bare unngå øst-tyskland og heller holde meg trygg :p
 

ekf

Medlem
Jag skriver bara under korten inför USA-resor, då de varit riktigt bråkiga där till och från :)
 
Toppen