Senaste nytt

Schiphol fast track

Flög från AMS för en vecka sedan och Fast Track funkade bra med EBD och Plus biljett.
Mycket folk efter en mässa i Amsterdam så det var ca 30min kö i Fast track och 4h i vanliga.
 

Tevyn

Medlem
Läste i en Facebook-grupp att fast track inte fanns tillgängligt längre. Är det någon som vet om detta stämmer?
 

Lagerman

Medlem
Flugit två gånger med SAS från AMS senaste månaden. Båda gånger har det gått finfint att använda fast track som EBD med ekonomibiljett.
För er som inte varit där på ett tag så har fast track och säkerhetskontroll flyttat till övre plan i avgångshallen. Man måste liksom knata igenom incheckningsområdet och sedan ta en rulltrappa upp
 

Nander

Medlem
Flög från Schiphol i söndags. Tog en timme genom fast track - vanliga kön såg mycket värre ut... Så det är inte så mycket bättre.
 
Flög från Schiphol i söndags. Tog en timme genom fast track - vanliga kön såg mycket värre ut... Så det är inte så mycket bättre.
Deras lov började väl i helgen så av naturliga orsaker ordentliga köer då.

I tisdags var jag igenom vanliga kontrollen på några minuter. Orkade inte ens gå till fast track.
 

Nander

Medlem
Deras lov började väl i helgen så av naturliga orsaker ordentliga köer då.

I tisdags var jag igenom vanliga kontrollen på några minuter. Orkade inte ens gå till fast track.

Ah, visste inte det, det kan definitivt förklara det. Men säkerhetskontrollen kändes definitivt underbemannad också - det var inte det att kön var sinnessjuk lång, utan snarare att den rörde sig smärtsamt långsamt.
 
Åkte från Schiphol igår klockan 08.
Gold Track tog cirka 10min, medans den vanliga kön va nog minst runt 1h kö.
Väldigt smidigt!

Åkte Ekonomi till Arlanda som EBG och hade med mig +1 igenom hela vägen också.
 
Toppen