Senaste nytt

Schedule change och ombokning

toer00

Medlem
Kort fråga till de som har koll, köpte 2st revenue biljetter med LH/LX (Codeshare SQ) i Business (P/Z klass) till SIN kommande höst. Men pga att min fru byt jobb så har vi beslutat oss för att skjuta upp resan tills i vår. Biljetterna går att boka om för en kostnad av ca 4 000 kr biljett. Men nu kom det som en ängel från himlen en schedule change och ett alternativ var där att man kunde cancelera sina platser på aktuellt flyg, men man behåller bokningsnummer och biljettnummer. Vi valde det alternativet.
För kommande ombokning hänvisas man att att ringa till LH kundservice.

Vad som inte framgår riktigt är väl att nu blir väl kommande ombokning "free of charge"? Sedan hur lång tid har man på sig innan man måste bestämma sig och kontakta kundtjänst ? (väntar in P alt. Z med LH Codeshare SQ).
 
Last edited:

B79

Medlem
Jag tror såna biljetter behöver användas inom ett år efter att du har köpt den.
Men för att vara helt säkert är det bäst att kolla med kundtjänsten.

Så här står det i Lufthansas reglerna:

Duration of the validity

3.2.

3.2.1. Unless otherwise stated either on the ticket, in these Conditions, or in applicable fares (which may limit the validity period of a ticket according to the information contained in the ticket), a ticket is valid for:

3.2.1.1. one year from the date of issue, or

3.2.1.2. one year from the date of first travel, provided that this occurs within one year after the date of the ticket issuance.
 
Last edited:
Toppen