Det du missat är att good friend är lägsta nivån (bortsett från nollan). Så trots din matchning behöver du klättra separat om du vill nå ännu högre.Försöker förstå Scandics program. Jag har precis matchat över från EuroBonus och är nu Loyal Friend. I appen står det att jag behöver 5000p för att kvalificera för Good friend.
Vad jag försöker få in i mitt tröga huvud (1 maj och jag är från Uppsala) är om 5000p är mycket eller lite. Enligt deras hemsida så får jag 2,5 p/kr spenderat på hotellet excl moms. Kan det verkligen stämma? Isof kan jag ju gå upp en nivå på bara 2 nätter? Eller har jag totalt missförstått det hela? Det känns för lätt om det skulle vara så
Tack för klargörandet! Tyckte att det verkade vara för bra annars!Det du missat är att good friend är lägsta nivån (bortsett från nollan). Så trots din matchning behöver du klättra separat om du vill nå ännu högre.
Bodde en natt för 1176kr förra veckan och fick in 2100 poäng för det. Så 2.5 stämmer inte varken med eller utan moms.Försöker förstå Scandics program. Jag har precis matchat över från EuroBonus och är nu Loyal Friend. I appen står det att jag behöver 5000p för att kvalificera för Good friend.
Vad jag försöker få in i mitt tröga huvud (1 maj och jag är från Uppsala) är om 5000p är mycket eller lite. Enligt deras hemsida så får jag 2,5 p/kr spenderat på hotellet excl moms. Kan det verkligen stämma? Isof kan jag ju gå upp en nivå på bara 2 nätter? Eller har jag totalt missförstått det hela? Det känns för lätt om det skulle vara så
Man ska inte heller sikta på LTG, för matchade år räknas inte.Kan inte programmet men räknar jag rätt i att man med en hotellspend på ca 40k (beroende på vilken scandicnivå man startat på) får EBG plus att man då har tillräckligt med scandicpoäng för några bonusnätter? Om det stämmer så ganska billigt.
Är man är någon som i dagsläget behöver Amex Elite för att uppnå EBG, och inte är intresserad av vouchers, så kanske Elite inte behövs längre om man ändå har några hotellnätter man kan styra om till Scandic.
Det låter som att du fått intjäningen för nivå 1-3, då stämmer det. Eller var du redan 4+ förra veckan?Bodde en natt för 1176kr förra veckan och fick in 2100 poäng för det. Så 2.5 stämmer inte varken med eller utan moms.![]()