Senaste nytt

SATUSEHAT app vid resa till Bali?

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag har en resa till Bali på gång och nu lite vilse i appen, är det någon som har rest till Bali på sistone?
Behövs SATUSEHAT appen? Jag har laddat ner den men kan ej regga mitt vaccinationsbevis då jag bara har 2av2 och 3 av 3 QR kod och inget bevis med bara första dosen.

För övrigt, är det eVisa som gäller eller vad mer ska man förbereda?
Tack
Jumbooze


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

igelkotten

Medlem
När jag flög dit för några veckor sedan ville check in agenten se att jag laddat ner appen. Sen var det absolut inte en enda kotte som ville se varken appen eller vaccinationsbevis.

Jag körde visa on arrival. Evisum-kön var lustigt nog lång medan VOA var några få personer. Betalade med kort men fick veta att det ibland är så att kortmaskin ej funkar.

Jag beställde VIP service av hotellet så en kille kom och hämtade oss från flygplatsdörren och löste allt åt oss fram till bilen. Fick gå i diplomatkön (men som sagt var inga köer på vanliga). Kostade en spottstyver.
 

Doctor-X

Medlem
Flög in via Singapore i februari, ingen som ville se appen eller vaccinationsbevis däremot visum och deklarations QR-koden.

Jag körde eVISA i februari när jag var där, tvärtemot @igelkotten så var eVISA kön obefintlig (igenom på 5 min) medans VOA-kön var jättelång, skiljer sig säkert beroende på hur många flighter som anländer samtidigt.

Hade bokat upphämtning via Conrad, smidigt men insåg att jag sannolikt betalade överpris jämfört om jag tagit en Grab (men vägde upp då Conrad bjöd på transporten tillbaka till flygplatsen, efter att det började brinna/rökutveckling från en spotlight i hotellrummet).
 

aikelo

Medlem
Hade bokat upphämtning via Conrad, smidigt men insåg att jag sannolikt betalade överpris jämfört om jag tagit en Grab (men vägde upp då Conrad bjöd på transporten tillbaka till flygplatsen, efter att det började brinna/rökutveckling från en spotlight i hotellrummet).
Gojek/Grab var sanslöst billigt från flygplatsen när jag var där i Januari. Kostade bara några tior till Seminyak.


Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 

andersl

Medlem
Hej,
Jag har en resa till Bali på gång och nu lite vilse i appen, är det någon som har rest till Bali på sistone?
Behövs SATUSEHAT appen? Jag har laddat ner den men kan ej regga mitt vaccinationsbevis då jag bara har 2av2 och 3 av 3 QR kod och inget bevis med bara första dosen.

För övrigt, är det eVisa som gäller eller vad mer ska man förbereda?
Tack
Jumbooze


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan vara bekvämt att göra Customs deklarationen elektroniskt i förväg, och slippa fylla i papperlappen på flygplatsen:
 
Toppen