Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

egen rad på 6 flygningar och tom mitt på dom andra 2, härligt! Rätt kul med Gen som sjöng på sista flyget in mot Göteborg, bra avslutning på dagen om inte annat. Och att möta @mha321 som var en trevlig prick.

Bra dag, en hamburgare, sängen och nya tag imorgon :)

SAS har ju prio-boarding. What could possibly go wrong? ;)

Det var total fail på SK24 imorse kan jag säga...

Damen i gaten började med att ropa ut att folk på de bakre raderna skulle boarda först. Jag ignorerade henne och går fram mot gaten då en man kastar sig in framför mig för att sedan tvärstanna och vänta på att damen ska ta emot hans boardingkort. Till vänster (i vändkorset) börjar nu folk gå igenom medan mannen framför mig bara står och blockerar gången. Damen i gaten har nu annonserat klart att *G & Co får boarda när de vill men börjar ta hand om kön till höger istället för att boarda mannen före mig, som ändå står i prio-kön. Till slut fattar han att han ska blippa boardingpasset själv och jag får komma fram som typ 10 man eller så.

Det var total fail på SK24 imorse kan jag säga...

Damen i gaten började med att ropa ut att folk på de bakre raderna skulle boarda först. Jag ignorerade henne och går fram mot gaten då en man kastar sig in framför mig för att sedan tvärstanna och vänta på att damen ska ta emot hans boardingkort. Till vänster (i vändkorset) börjar nu folk gå igenom medan mannen framför mig bara står och blockerar gången. Damen i gaten har nu annonserat klart att *G & Co får boarda när de vill men börjar ta hand om kön till höger istället för att boarda mannen före mig, som ändå står i prio-kön. Till slut fattar han att han ska blippa boardingpasset själv och jag får komma fram som typ 10 man eller så.

Du ser.... Här hade vi kunnat lösa några av våra tids största mysterium över en kopp lingondricka men så sprang du dit ner och ja resten är historia :D

• Gilla
Reactions: mry
Sitter ensam eller ja kanske en gubbe i någon gömma här i loungen på GOT. En bekant skulle med 08:25 avgången så jag åkte med för att slippa lokaltrafiken trots att jag åker 09:35.

Härligt med ordentlig frukost! Något T4 skulle behöva :)

Spännande med Saab2000 till Sundsvall! Och senare under dagen Kalmar och då har jag varit på samtliga inrikesflygplatser SAS använder sig av förutom Linköping.

Nä att flyga Saab2000 var ingen höjdare, kändes alldeles för litet och trångt. Nog för att det inte gör så mycket med en flygtid på ungefär 45 minuter.

Rätt kul när vi kom till Sundsvall och skulle in till själva flygplatsen genom bryggan och dörren var låst.. Står där några minuter innan en person ringer numret på dörren. Medans han ringer så kommer en gubbe dundrandes genom kön och drar en spark på dörren.

Dom öppnar den kort därpå och mr.kick följer mig mot säkerhetskontrollen och skäller ut tjejerna där att det är andra gången den är låst på kort tid... Ja sist jag var i Sundsvall var säkerhetskontrollen låst, nu dörren till terminalen. Kul när det händer något!

Nog för att tjejerna i säkerhetskontrollen kanske inte förtjänade en utskällning.

8 flygningar med ATR 72-600 det här året och får man ledigt säte bredvid så gillar jag faktiskt maskinen, känns rätt perfekt för mindre sträckor där inte så många reser.

5 flygningar avklarade och alla 5 på egen rad! 20:15 är det boarding mot Kiruna. Frågan är vad jag ska göra nu... Proppmätt då jag ganska precis hann få i mig mat innan Kalmar. Stod "closed" när jag kom ner till 30B tror tusan det är första gången jag reser därifrån.. Aja...

Toppen