Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

När jag ser dina flygningar under en dag tänker jag, "hur orkar han?" - Och därmed till min fråga(som kanske redan har ställts, orkar inte bläddra alla sidor), börjar du bli less? :D

Sett tidigare i olika artiklar etc. att folk klagar, gnäller och har en massa synpunkter på det du gör då det inte passar in i deras...sociala norm, eller något. Kul att du "vågar" stå på dig och göra som du själv vill, tror helt för få gör det i dagens samhälle!

Last edited:
När jag ser dina flygningar under en dag tänker jag, "hur orkar han?" - Och därmed till min fråga(som kanske redan har ställts, orkar inte bläddra alla sidor), börjar du bli less? :D

Sett tidigare i olika artiklar etc. att folk klagar, gnäller och har en massa synpunkter på det du gör då det inte passar in i deras...sociala norm, eller något. Kul att du "vågar" stå på dig och göra som du själv vill, tror helt för få gör det i dagens samhälle!

Less och less.. Det beror på när frågan ställs. Så här när jag jobbar finns det inget jag vill mer än att flyga, springa omkring på flygplatsen, spana folk, sitta i loungen, och allt som tillhör. Men vissa veckor när jag flyger och det blir onsdag och man fått några få timmar sömn mån, tis i egen säng, visst kan jag bli less. Men inte på själva flygningarna utan mer på att ta mig till flygplatsen, vara på flygplatsen och umgås med andra människor. Jag får ofta seatblock och det är nog tur.

När jag blir extremt trött vill jag bara vara för mig själv. Brukar då försöka vila på så många flyg jag kan och det blir bättre. Det är kul vad trötthet kan göra. Känner även att jag fått testa på vad jag klarar och inte klarar av vilket är nyttigt att veta. Jag har verkligen pressat mig att inte sova vissa veckor... Något som jag fått sota för hehe :D

Men överlag om jag kollar på den stora bilden så är det här oslagbart i mitt liv. Har aldrig haft så roligt under en såpass lång tid, jag är glad att jag gjorde det och fortfarande gör det :)

Ja att folk har synpunkter är bara roligt (oftast) Visst den extremt negativa biten är väl inte så kul alla gånger och oavsett om jag försöker skaka av det, så biter det ibland fast när vissa är genuint elaka. Men jag måste säga att den positiva har varit betydligt större vilket jag inte trodde innan jag började. Trodde det skulle bli en mycket större kamp för att "försvara mig" vilket jag inte behövt göra.

Tänkte resa med 4x tomma resväskor ner till Paris på torsdag, för att fylla dom med olika viner :) Jag har en genomgående biljett hela vägen. Som nedan, inte måse jag fippla med väskorna något? Bara lämna in i Kiruna och hämta ut i Kiruna?
Skärmavbild 2014-09-06 kl. 21.29.36.png

Toppen