Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Det intressanta med detta är väl att SAS producerar en broschyr i 2013 där man hävdar att rekorden är 403 segment. Sedan sitter man alltså på information om att en annan kund har rest 506 segment i 2011 och 467 i 2009. Klassiskt "vänster hand" och "höger hand" problem... Med tanke på kommunikationsförmågan hos SAS borde man inte överraskas...

Jag gissar att dom inte förväntade sig att någon skulle se utmaningen i den exakta siffran :)

Jag gissar att dom inte förväntade sig att någon skulle se utmaningen i den exakta siffran :)

Kanske, men skall man producera marknadsmaterial där man listar "fakta" bör man som grundregel se till att "fakta" är faktiska förhållanden :) just nu känns det som marknadsavdelningen har blötlagt ett finger utomhus och hållit fingret i luften för att se vilka siffror som fastnar..

Jo nä jag har faktiskt hört det här förut, men jag kör på min 405. Det räcker och blir över för mig, får väl komma tillbaka om ett år eller två och ta 1000 direkt så man verkligen kan stå där ensam och kolla ner ;)

Men jag kan ju säga upp mig och göra 50 segment i veckan... Hmm..

Finns en ny Carlsberg ombord, fått den på två olika flygningar så det verkar som om man kanske är på väg att byta ut gröna mot Falcon..

DSC_0014.JPG

Sitter i Senator loungen/A och väntar på mitt flyg tillbaka mot Stockholm, boarding 19:15 så jag planerar att äta slut all frusen yoghurt från frysen ;)

Jo nä jag har faktiskt hört det här förut, men jag kör på min 405. Det räcker och blir över för mig, får väl komma tillbaka om ett år eller två och ta 1000 direkt så man verkligen kan stå där ensam och kolla ner ;)

Men jag kan ju säga upp mig och göra 50 segment i veckan... Hmm..
Men då har du ju inte rekordet.... Nu är det bara att du förlänger ditt TPI här.... :)

Men då har du ju inte rekordet.... Nu är det bara att du förlänger ditt TPI här.... :)

Förlänger, du får det att låta så lätt ;)

Senast jag var i Senator (MUC) för ett år sedan hade de Duval-Leroy, riktigt hygglig standardchampagne. Vad serveras idag?

Nej dom har bara fräsande vin, som att flyga Rayyan.. Det dricker jag inte.

Jag är rätt säker på att SAS404 har rekordet i antal privatflygningar (icke-affärsrelaterat) på ett år :)

Rekord 2014 om inte annat ;)

Toppen