Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

SAS404 glöm inte heller att ta med det gula kortet du får när du reser. I vissa länder i afrika (läs "lite mer korrupta länder") så är de väldigt noga med kontrollerna för att kunna få mutor av de som missat att ta med det.

Bjuder du alla som åker dit på en öl?
Jag och Ulla åker nog till Uppsala efter BC träffen i Stockholm i Juli och bor på Radisson Blu 25-27/7.
Jag och rob74 är som det ser ut nu i Uppsala och bor på Radisson Blu 4-8/9 dessutom.
Kul! Pinga/PM:a mig när ni kommit hit, så bjuder jag på en öl om jag är hemma. Vet inte idag hur det ser ut nämnda datum. Stationen ikväll? De har både restaurang och pubmat, se länken.

SAS404 glöm inte heller att ta med det gula kortet du får när du reser. I vissa länder i afrika (läs "lite mer korrupta länder") så är de väldigt noga med kontrollerna för att kunna få mutor av de som missat att ta med det.

Jo nä givetvis! Vill inte stå där och tömma plånboken hehe ;)

Kul att ses ombord till slut, på SK 1041 KRN-ARN!
Hoppas du får nåt schysst vaccin nu, SAS404... ;)

Ja verkligen, för att bo i samma stad och aldrig sett dig förut, så var det kul att mötas på flygplanet :D Hoppas på ett loungebesök i framtiden så man hinner säga något också ;)

Vad ska du göra i Etiopien - måhända safari?

Bra fråga! Vet faktiskt inte vad Addis Ababa erbjuder.

Jepp, därför jag kör en kort t/r. Det blir lite av en test run. Ja ni som har varit i Afrika får gärna komma med tips :)

Jag har endast varit i Sydafrika och Egypten och de är väl inte representativa för Afrika. Mina råd till Sydafrikaresenärer är (a) var försiktig och håll hårt i plånboken, (b) vaccinera mot hepatit A och B, (c) undvik sexuella kontakter med lokalbefolkningen eller använd i vart fall kondom, (d) använd myggmedel utanför tätorter, (e) räkna inte med att saker och ting fungerar som hemma samt (f) ha kul och besök särskilt Kapstaden samt dess omkringliggande vingårdar och restauranger, t.ex. Spice Route där det finns många aktiviteter på en plats.

Jepp, därför jag kör en kort t/r. Det blir lite av en test run. Ja ni som har varit i Afrika får gärna komma med tips :)

Antag att alla "ljuger" så klarar du dig bra.

Det är inte att de vill luras per se, men det är så mycket lättare att säga det de tror du vill höra än sanningen, så det sker väldigt ofta. Läs på, stå på dig och räkna med att du kommer att känna att du utnyttjar folk.

edit:

Vad gäller mat - drick öl och undvik is och grönsaker. Ta köttet välstekt och grillade/stekta tillbehör så kommer du att klara dig från 99% av matförgiftningarna också. Undvik helst bufféer.

Toppen