Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Tur att jag läste på om gula febern och 10 dagar innan. Känns omöjligt att få tid här i Kiruna men ska försöka imorgon, annars får jag göra en t/r till Stockholm lite snabbt och leta upp någon drop-in klinik. Skönt med TP att ha friheten att bara slänga iväg en bokning och åka iväg, så fruktansvärt smidigt egentligen. Jag hoppas SAS appen får att man kan välja plats i framtiden, då kommer alla mina bokningar ske genom den, ännu smidigare än på webben.

Blir bara en natt på hotell i Afrika, funderar om jag ska ta Radisson. Skulle vara bra med tidig & sen utcheckning. Men samtidigt känns Sheraton lockande, ska fundera på saken.

Jo nä i Kiruna får man vänta på vaccination till augusti.... Tur att det finns drop in kliniker i Stockholm.
Får bli en spontantrip dit imorgon och en natt på Elite hotels, adlon.
Stockholm t:r.png

Även Uppsala har drop-in vaccinationsbyråer. På gångavstånd från Centralstation. Närmare till Arlanda än Stockholm. Uppsala Vaccinationsbyrå är på 15 min promenad, bredvid klassiska Ofvandahls café, krypavstånd till nationskvarteren, Uppsala universitetshuset, Uppsala domkyrka, ett stenkast från Uppsala slott. Boende mellan Slottet och Domkyrkan är Hotel Villa Anna om man har för många siffror på bankkontot (2100kr). Resecentrum Vaccinationer är 1 min promenad bort från Centralstationen, har både drop-in och bokade tider. Radisson Blu finns på Centralstationen (990kr). Åker du hit bjuder jag på en öl på Stationen Uppsala.

EDIT: Vaccinationsbyrån tar 500kr för Gula Febern-vaccination. Resecentrum Vaccinationer tar 380kr men vill att man ringer i förväg. Alternativ till puben på Stationen är Katalin, som ligger på Centralstationen, mellan perrongerna och Radisson Blu.

Last edited:
Bjuder du alla som åker dit på en öl?

Jag och Ulla åker nog till Uppsala efter BC träffen i Stockholm i Juli och bor på Radisson Blu 25-27/7.

Jag och rob74 är som det ser ut nu i Uppsala och bor på Radisson Blu 4-8/9 dessutom.

Jepp! Jag är på konferens i Uppsala då. Så jag blir nog rätt osynlig de dagarna. Möjligen att man tar en stänkare i baren efter avslutat värv. Man brukar ju knappt ha tid att äta på de där tillställningarna.

Toppen