Senaste nytt

SAS Wifi

I lördags 15/9 mellan ARN-CPH var det värre än att vada i honung... lyckades posta tre ord på FB när vi passerade Visingsö men inget annat alls. Kärran var full till sista plats.
Och jag åkte exakt samma flygplan tillbaka till Stockholm på lördagskvällen.

Hade tänkt att skriva ett sånt där fånigt meddelande på Facebook att jag satt och skrev uppe i luften men det tog över 10 minuter av F5 tryckande för att få mobilversionen (!) av Facebook att ladda på datorn utan ett "sidan kan inte visas"-meddelande. Sedan ytterligare några minuter innan jag fick upp själva meddelandet.
Helt oanvändbar för all form av seriöst användande.

Åkte mellan Oslo - Stockholm i onsdags, fungerade helt ok, inte världens snabbaste kanske men fungerade bra. Det som förvånade mig var att besättningen inte gjorde mer reklam för Wifi ombord, (nu var i och sig hela planet tapetserat med wifi ombord, men ändå).

SAS skall installera ny teknik och får ny internetleverantör inom kort. Det beskedet fick jag i dag då jag åkte till AMS. Enligt uppgift skall det hela vara igång och fungera i juni 13.

Någon som har en idé (jag har försökt få svar ifrån SAS) om hur utbyggnadsplanen ser ut...
Fick bara veta att 737-800 planen är först ut... men inge mer om hur många de har, vad utbyggnadstakten ser ut osv... Saknar att man på förhand kan se vilka som har wifi onboard via www.sas.se eller nu även appen, där är ju Norwegian hästlängder före även innan de hade på "alla" sina flyg...

Satt och kikade lite på Flightradar och fick upp denna.
Aldrig sett någon annan som skrivit "WiFi onboard".

bild.jpg

Någon som har en idé (jag har försökt få svar ifrån SAS) om hur utbyggnadsplanen ser ut...
Fick bara veta att 737-800 planen är först ut... men inge mer om hur många de har, vad utbyggnadstakten ser ut osv... Saknar att man på förhand kan se vilka som har wifi onboard via www.sas.se eller nu även appen, där är ju Norwegian hästlängder före även innan de hade på "alla" sina flyg...

Finns på Wideröes hemsida av någon anledning Flybilletter til Norge og resten av verden - fly med Widerøe

Hade också gärna velat se vid bokning vilka som har WiFi och inte. Inte för att det har någon avgörande betydelse, mer för att det är intressant.

Wow!! Om SAS fortsätter att ha minst lika "bråttom" med utbyggnaden av wifi som de har haft hittills så kanske hela flottan har wifi om 20-30 år!!

Wow!! Om SAS fortsätter att ha minst lika "bråttom" med utbyggnaden av wifi som de har haft hittills så kanske hela flottan har wifi om 20-30 år!!

Kan bara hålla med. De tappade ju verkligen den här bollen när de la ner projektet första gången - då de var först i världen med WiFi on-board!

Toppen