jurgenb
Medlem
Har faktiskt skickat denna tråd till min vän på SAS som lovat ta detta vidare.. därav min strukturerade punktform.
Till saken hör att SAS i sin FAQ stoltserar med att dom minsann testat och verifierat sin WIFI tjänst innan den lanserades.
Inte direkt bra genomfört mellan IT och Marknad då kan man tycka.
Självklart kan man inte klaga ihjäl sig el kräva pengarna tillbaka för flygningen men det är ju en aning pinsamt att man stoltserar med en "ny" teknik (som man fö hade redan 2005) och sedan ha så dålig koll att Marknad kör ut massa material som använder just en iPhone och det givetvis är på iPhonen man råkar på problemen först - av en så enkel sak som att det är cookie krav som man glömt informera om - samt att man har en icke iPhone/mobil-anpassad inloggningsfunktion i samma veva. Känns som för många #fail för en så enkel sak..
Eller varför ens blanda in captcha överhuvudtaget, känns inte som ett enormt problem med automatiserade "uppkopplare", "spammare" eller vad det nu man är rädd för - på ett flygplan?
Man vill ju såklart att det skall funka, funka smidigt och enkelt, samt att man till slut kan vara en nöjd användare av tjänsten..kanske först då man överhuvudtaget överväger att vilja betala för den likaså?
Till saken hör att SAS i sin FAQ stoltserar med att dom minsann testat och verifierat sin WIFI tjänst innan den lanserades.
Inte direkt bra genomfört mellan IT och Marknad då kan man tycka.
Självklart kan man inte klaga ihjäl sig el kräva pengarna tillbaka för flygningen men det är ju en aning pinsamt att man stoltserar med en "ny" teknik (som man fö hade redan 2005) och sedan ha så dålig koll att Marknad kör ut massa material som använder just en iPhone och det givetvis är på iPhonen man råkar på problemen först - av en så enkel sak som att det är cookie krav som man glömt informera om - samt att man har en icke iPhone/mobil-anpassad inloggningsfunktion i samma veva. Känns som för många #fail för en så enkel sak..
Eller varför ens blanda in captcha överhuvudtaget, känns inte som ett enormt problem med automatiserade "uppkopplare", "spammare" eller vad det nu man är rädd för - på ett flygplan?
Man vill ju såklart att det skall funka, funka smidigt och enkelt, samt att man till slut kan vara en nöjd användare av tjänsten..kanske först då man överhuvudtaget överväger att vilja betala för den likaså?
Last edited: