Andreas Ekman
Medlem
Då tror jag det är bättre att du lägger ut poängen till försäljning här på BC. Lär ändå vara nån här som köper dom i slutändanTror ni dessa är enkla att kränga på blocket/tradera?
Då tror jag det är bättre att du lägger ut poängen till försäljning här på BC. Lär ändå vara nån här som köper dom i slutändanTror ni dessa är enkla att kränga på blocket/tradera?
Ja, att handla på det ställe där man får mest poäng verkar vara viktigast av allt. Kan se följande diskussion framför mig:Haha gillar hur denna nya affärsidé blomstrar upp.Folk blir kreativa när det är poäng som står på spel.
Det är oftast ingen ide att förklara BC logik för andra som inte är i svärmen.Ja, att handla på det ställe där man får mest poäng verkar vara viktigast av allt. Kan se följande diskussion framför mig:
-Frugan: Jag har hittat pryl X hos Y för 399:-, beställer du åt mig ?
-BC-medlem: Javisst, fast jag ser att jag får 1000 poäng mer om jag handlar din pryl hos Z.
-Frugan: Men hos Z kostar ju pryl X 899:- är du tokig???
-BC-medlem: Men jag får ju 1000 poäng mer än om vi köper den hos Y - så nu är den beställd!
-Frugan: Du är inte klok....
-BC-medlem: Men snart kan vi flyga tillsammans till USA i Business!
-Frugan: Jaha, men då så...
/ TT
Lite som Stenis: "Hä löns int' förklar' för den som int' begrip"Det är oftast ingen ide att förklara BC logik för andra som inte är i svärmen.
Dom förstår en inte och kollar bara konstigt på en![]()
Ett tips är att inte göra det, vi tillåter inte den typ av försäljning på BC, för att det strider mot Eurobonus T&C.Då tror jag det är bättre att du lägger ut poängen till försäljning här på BC. Lär ändå vara nån här som köper dom i slutändan![]()
Då tror jag det är bättre att du lägger ut poängen till försäljning här på BC. Lär ändå vara nån här som köper dom i slutändan![]()
Uttryckte mig lite otydligt, menade att köpa en tv, håva in poängen och sedan sälja den vidare för någon tusenlapp under nypris. Vips så har 30 000 poäng ramlat in för en tusenlapp.Ett tips är att inte göra det, vi tillåter inte den typ av försäljning på BC, för att det strider mot Eurobonus T&C.
/Moderator
Nu va ja jag ironisk. Förstår att det var Tv:n du skulle sälja. Tyckte smileys gjorde det hela tydligare med ironinUttryckte mig lite otydligt, menade att köpa en tv, håva in poängen och sedan sälja den vidare för någon tusenlapp under nypris. Vips så har 30 000 poäng ramlat in för en tusenlapp.
Tack för tipset, det ska jag nog testa!
Tack för tipset, det ska jag nog testa!
Värt att nämna lite villkor och risker:
- Säger man upp inom 14 dagar får man inga poäng
- Misslyckas man att säga upp i tid kostar det 299kr/månad
- Går det att säga upp sent nog för att få poäng men inte trilla dit på nästa månadskostnad? Förmodligen?