Senaste nytt

SAS Webshopping

Hej, ni som köpte Tres kontantkort för mobilt bredband när det var 2000p kampanj, har ni fått era poäng än? Jag beställde 19/10 men inga poäng än. Det har inte gått så lång tid iofs, men jag är ivrig ;) Jag har vant mig med Inkclub nu, där får man ju poängen inom någon dag!
 

SimonXYZ

Medlem
Kan vara fördelaktigt att kolla vad man får för pris via prisjakt innan man går via onlineshopping.

via onlineshopping

Screen Shot 2018-11-14 at 09.33.18.png


via prisjakt

Screen Shot 2018-11-14 at 09.32.25.png
 

Syversen

Medlem
Kan vara fördelaktigt att kolla vad man får för pris via prisjakt innan man går via onlineshopping.

via onlineshopping

Visa bifogad bild 81566

via prisjakt

Visa bifogad bild 81567

Som linsbärare sedan många år har jag konstaterat att flertalet linsåterförsäljare gör just sådär, ett pris via Prisjakt och ett annat, (ibland brutalt mycket) högre, för besök som inte kommer via Prisjakt. Frågan är om man kan kombinera Prisjakt och SAS webshopping eller om det ena tar ut det andra när det kommer till cookies osv.
 

Gummaron

Medlem
Kan vara fördelaktigt att kolla vad man får för pris via prisjakt innan man går via onlineshopping.

via onlineshopping

Visa bifogad bild 81566

via prisjakt

Visa bifogad bild 81567
Jag gör alltid det. Ett tips när det skiljer så pass mycket i pris:

1. Gå in via prisjämförelse-siten och lägg varan i kundkorgen.
2. Stäng ner sidan.
3. Logga in via Eurobonusportalen, oftast så ligger varan då kvar i kundkorgen till det billigare priset.

Har fungerat några gånger för mig.
 

Berglund

Medlem
@SimonXYZ @Syversen @Gummaron Jag har noterat liknande beteende från flera olika linsföretag. Men, de stora, Lenson, Lensway och någon till har "prisgaranti" där de matchar varandras priser. Jag går helt enkelt in via portalen och lägger min order, till det högre priset, väl medveten om att jag får poäng på det beloppet. Därefter ringer jag kundservice och begär prisgaranti gentemot deras konkurrent XYZ eller rent av deras egen sida och så förklarar jag hur jag får fram det pris jag vill matcha mot. Pengarna kommer tillbaka på kortet inom några dagar. Har fungerat strålande i flera års tid. Bara lite trist och meckigt att behöva pyssla med det, varför kan inte jag som gammal etablerad kund bara få bäst pris direkt? Nu känns det som om man ständigt försöker blåsa mig.
 

SimonXYZ

Medlem
Men, de stora, Lenson, Lensway och någon till har "prisgaranti" där de matchar varandras priser.

Lite luddigt vad som gäller (sista meningen i citatet nedan). T.ex. i mitt exempel ovan ser priset via prisjakt ut som ett erbjudande, kampanj eller rabatt (vad det nu är för skillnad). Men om det funkar så funkar det.

Så här skriver Lensway:

"Om du hittar en produkt till lägre pris kan du använda prisgarantin genom att kontakta kundservice. Prisgarantin gäller alla produkter och kan åberopas i 14 dagar efter genomfört köp. Prisgarantin gäller på ordinarie pris och inte på kampanjer, erbjudanden eller rabatter."
 

Berglund

Medlem
Lite luddigt vad som gäller (sista meningen i citatet nedan). T.ex. i mitt exempel ovan ser priset via prisjakt ut som ett erbjudande, kampanj eller rabatt (vad det nu är för skillnad). Men om det funkar så funkar det.

Så här skriver Lensway:

"Om du hittar en produkt till lägre pris kan du använda prisgarantin genom att kontakta kundservice. Prisgarantin gäller alla produkter och kan åberopas i 14 dagar efter genomfört köp. Prisgarantin gäller på ordinarie pris och inte på kampanjer, erbjudanden eller rabatter."
Jag kan intyga att det fungerar och jag brukar själv hitta bäst priser via sajten alltomlinser.se. De har aldrig nekat prisgaranti mot de länkar som jag hittat där, fungerar mycket bra. Det är bara trist att behöva hålla på och jaga bästa pris själv och pyssla med det.
 
Last edited:

Mr.cake

Medlem
Behöver nya vinterdäck till bilen. Som vi vet är inte alla butiker på webbshoppen lika snabba med att dela ut poängen. Någon som har erfarenhet och kan rekommendera någon butik för vinterdäck?
 
Toppen