Senaste nytt

SAS Webshopping

Tips till den som är sugen på att byta elbolag. Sista dagen att signa upp sig är 2/11.
IMG_5513.png

Är kund hos Telia med vanligt bredband, dock inget mobilabonnemang, kommer jag få poäng för mobilabonnemanget jag precis beställde hos Telia? Någon som har en gissning? Fick en bekräftelse från SAS att köpet registrerats iallafall..

Kikar på en flygbiljetter med Norwegian för 4 000kr (Finns inga alternativ med Skyteam). Vill ju försöka få poäng ändå. Och ett bra sätt ser ut att vara Zupergift för 4000kr. Växla in till ett 4k presentkort hos resebyrån Ticket presentkort och sen köpa biljetten via Ticket. Någon som testat och kan bekräfta att det fungerar smidigt?

Kikar på en flygbiljetter med Norwegian för 4 000kr (Finns inga alternativ med Skyteam). Vill ju försöka få poäng ändå. Och ett bra sätt ser ut att vara Zupergift för 4000kr. Växla in till ett 4k presentkort hos resebyrån Ticket presentkort och sen köpa biljetten via Ticket. Någon som testat och kan bekräfta att det fungerar smidigt?
Gjorde samma sak i somras, inga konstigheter. Man fick tom. det rabatterade pris som man får vid konto överföring.

Underbart! Tack för info! Vet du om det gick att använda flera presentkort hos Ticket? Ser ut som att jag behöver dela upp det i 4 x 1000 från portalen till Zupergift.
Det gjorde de! Osäker på hur många som är max men jag köpte och rundade upp till närmaste 100-lapp. Blev ju billigare så ändå, har för mig att ”rabatten” var på 150 kr + att jag fick in lite poäng.

Snyggt! Jag bokar i princip alltid flygbiljetter direkt på flygbolagens egna hemsidor. Blir det någon skillnad avseende garantier/förseningar/förlorat bagage etc. när man bokar via Ticket i stället för flygbolagens egna hemsidor? Har ni haft någon bra eller dålig erfarenhet av denna skillnad?

Snyggt! Jag bokar i princip alltid flygbiljetter direkt på flygbolagens egna hemsidor. Blir det någon skillnad avseende garantier/förseningar/förlorat bagage etc. när man bokar via Ticket i stället för flygbolagens egna hemsidor? Har ni haft någon bra eller dålig erfarenhet av denna skillnad?
Nja, kan väl vara lite problem om något ställs in eller så. Men bokar ytterst sällan privata resor om det inte är med poäng. I detta fallet när jag bokade handlande det om en Norwegian enkelresa från Spanien till Sverige. Men gällande förseningar/ förlorat bagage mm. ska det inte spela någon roll det är flygbolaget som har Duty of Care, efersom de "äger flygbiljetten" nära inpå avresa (har för mig det är 24 timmar).

Toppen