Senaste nytt

SAS Webshopping

Jag har gjort ca 10 köp sedanm början av februari - nu.
4 av dem har kommit in på mitt Eurobonuskonto, medan 6 stycken fortfarande står som "kommande överföringar".
Det är över 8 veckor sedan jag gjorde första köpet och det står fortfarande som "kommande".
Hur länge har ni behövt vänta på era poäng som längst?

Vistaprint registrerades aldrig för mig, inte ens som köp. Jag kontaktade både dem och SAS kundtjänst och fick skicka in köpbevis.
Inte hört någonting sen dess och det är ca 4 veckor sedan.

VAd sysslar SAS med?

För över en månad sedan skrev jag till SAS angående mina poäng som aldrig kom från Vistaprint.
Igår var jag kontakt med SAS support och de hade mailat Vistaprint men ej fått något svar.

Jag kontaktade då själv Visaprint och fick till svar att deras sammarbete med SAS upphörde i slutet på 2013, och att jag därför inte kommer att få några poäng.

Jag ringde SAS och talade om detta för supporten, de skulle undersöka ärendet och återkomma.

Frågan är i så fall varför SAS fortfarande har dem kvar på sin shoppingportal? Jag köpte grejer egentligen mest för det fina poängerbjudandet (138poäng/100kr).

Jag har mailat SAS och bett dem om en kompensation för detta som "goodwill" och att jag i så fall kommer att utnyttja deras tjänster samt flyga med dem. Får se vad de kommer med för svar.

Lite spännande:)

Fick det här svaret nyss:

We have just shut Vistaprint in the shoppingportal until we solved this.

The information you have received from Vistaprint is incorrect.

We have had a dialogue with our regular contact person with Vistaprint today, and the partnership is still running.

Extrapoints will be rewarded as usual.

The transaction with your missing extrapoints is still in progress.

Vistaprint will be visible in the portal again shortly.

Best regards"

Kollade i listan och Vistaprint är borttaget. Bra av SAS att ta detta på allvar.

Finns det någon här i forumet som handlat hos Webhallen via SAS shoppingportal och fått in poängen på kontot?
Dvs :överfört till Eurobonus och inte bara som kommande överföringar. ?

Finns det någon här i forumet som handlat hos Webhallen via SAS shoppingportal och fått in poängen på kontot?

Länge sedan jag gjorde det, men det fungerade bra då (säkert över 1 år sedan). Om det ligger som kommande överföring så förs de ju över tids nog, ibland får man vänta 3 månader på det.

Problemet är att det har legat som kommande överföring i 4 månader nu. Jag har mailat SAS men bara fått till svar att de ska kolla upp det.
Inget hört sedan 2 veckor tillbaka..
Tycker det är dåligt att det tar så lång tid och att man själv måste tjata sig till poängen.
Flera av mina köp registreras aldrig och jag går alltid genom länken och via rätt sida..

Har en transaktion från 20/2 under kommande överföring som jag inte fått poängen överförda för ännu.

Toppen