Senaste nytt

SAS Webshopping

Om vi hjälps åt att registrera och rapportera utfall så får vi ett bra underlag för hur tillförlitliga olika butiker är. Skapat för sådana som oss - av någon av oss :)
Mycket bra idé!

Lite data från mig:

Lounge Zalando - Ett inköp, fick kontakta kundservice för att poäng skulle registreras men sedan kom poängen in efter ganska exakt fyra månader.
CDON - Ett inköp, fick poäng efter kanske två månader (använde rabattkod).
Björn Borg - Ett inköp, inga poäng pga rabattkod användes.
Cocopanda - Ett inköp, poäng efter en månad (använde rabattkod).
Nordic feel - Ett inköp, poäng efter två månader kanske.
Lensway - Ett inköp, poäng efter någon månad.
Gymgrossisten - Ett inköp, poäng efter någon vecka (rabattkod).
Hudoteket - Ett inköp, poäng efter några veckor.
Maxulin - En beställning, poäng efter två veckor.
Bus4you - En resa, poäng efter några veckor (rabattkod).
Hemköp - Ett inköp, poäng efter några veckor.

Om vi hjälps åt att registrera och rapportera utfall så får vi ett bra underlag för hur tillförlitliga olika butiker är. Skapat för sådana som oss - av någon av oss :)
Mycket bra funktion att man kan hitta och registrera! Men jag kommer troligtvis inte orka göra det för majoriteten av köp, har en hel del köp som skulle ge typ 12p och dessa orkar jag inte följa upp (mest amazon iofs). Men om man kunde skicka in det likt som för resor med typ "[email protected]" så skulle jag kunna sätta upp en regel att alla mail med "vi har registrerat ditt köp" skickas vidare och sen får man "pricka av vilka som har kommit in" kanske tom skulle kunna ladda upp transaktionslistan från SAS men denna delen är nog ändå ok att göra manuellt.

Mycket bra funktion att man kan hitta och registrera! Men jag kommer troligtvis inte orka göra det för majoriteten av köp, har en hel del köp som skulle ge typ 12p och dessa orkar jag inte följa upp (mest amazon iofs). Men om man kunde skicka in det likt som för resor med typ "[email protected]" så skulle jag kunna sätta upp en regel att alla mail med "vi har registrerat ditt köp" skickas vidare och sen får man "pricka av vilka som har kommit in" kanske tom skulle kunna ladda upp transaktionslistan från SAS men denna delen är nog ändå ok att göra manuellt.

Bra idé, lägger det på ”att göra listan”!
Ibland får man dock inte något mejl om att det registrerats…. :)

Mycket bra idé!

Lite data från mig:

Lounge Zalando - Ett inköp, fick kontakta kundservice för att poäng skulle registreras men sedan kom poängen in efter ganska exakt fyra månader.
CDON - Ett inköp, fick poäng efter kanske två månader (använde rabattkod).
Björn Borg - Ett inköp, inga poäng pga rabattkod användes.
Cocopanda - Ett inköp, poäng efter en månad (använde rabattkod).
Nordic feel - Ett inköp, poäng efter två månader kanske.
Lensway - Ett inköp, poäng efter någon månad.
Gymgrossisten - Ett inköp, poäng efter någon vecka (rabattkod).
Hudoteket - Ett inköp, poäng efter några veckor.
Maxulin - En beställning, poäng efter två veckor.
Bus4you - En resa, poäng efter några veckor (rabattkod).
Hemköp - Ett inköp, poäng efter några veckor.

Det behöver in i ett system, för att kunna beräkna datan. Se screenshot.

Toppen