Det ska gå, det står att man kan använda presentkortet på Circle K för att bla köpa drivmedel på bemannade stationer. Har också köpt presentkort där men inte använt det än.Btw kan man tänka med circle k kortet?
Det ska gå, det står att man kan använda presentkortet på Circle K för att bla köpa drivmedel på bemannade stationer. Har också köpt presentkort där men inte använt det än.Btw kan man tänka med circle k kortet?
När man betalar med presentkort så får man gå till en bemannad kassa, säga hur mycket man vill tanka i förväg, och så får man en kod som man matar in på skärmen. Det går alltså inte att tanka fullt, utan man får höfta lite hur mycket man får i bilen (och inte ta i för mycketBtw kan man tänka med circle k kortet?
När man betalar med presentkort så får man gå till en bemannad kassa, säga hur mycket man vill tanka i förväg, och så får man en kod som man matar in på skärmen. Det går alltså inte att tanka fullt, utan man får höfta lite hur mycket man får i bilen (och inte ta i för mycket). Det blir inte heller någon koppling mellan tankningen och ens CircleK-medlemskap, och man får med andra ord inte heller drivmedelsrabatten.
Vad jag inte ännu har testar är vad som händer om man delbetalar med presentkort, dvs förbetalar tankning för t.ex. 600 kr, tar 500 kr på ett presentkort och betalar resten med ett CircleK-anslutet kort. Har man riktigt tur kanske man kan äta tårtan och ha kvar den på det viset...
Här uppe i norr är det förskottsbetalning som gäller på CircleK skulle jag våga säga utan att ha tankat överallt.Det är längesedan jag tankade på Circle K men kan man inte bara tanka fullt och gå in till kassan och betala med presentkort efteråt? Här i stan fungerar i alla fall Preem och Shell så. Eller kräver Circle K alltid förskottsbetalning nuförtiden?
4 av 4 CircleK som jag har hunnit testa sedan jag upptäckte Zupergift/presentkort, inklusive i Stockholm, kräver nu systemet med förskottskod. Känns som alla är på väg mot samma system, sen om det är fullt implementerat överallt i landet vågar jag inte gissa om.Det är längesedan jag tankade på Circle K men kan man inte bara tanka fullt och gå in till kassan och betala med presentkort efteråt? Här i stan fungerar i alla fall Preem och Shell så. Eller kräver Circle K alltid förskottsbetalning nuförtiden?
Kan någon bekräfta att det fungerar med Cdon och online shopping?
4 av 4 CircleK som jag har hunnit testa sedan jag upptäckte Zupergift/presentkort, inklusive i Stockholm, kräver nu systemet med förskottskod. Känns som alla är på väg mot samma system, sen om det är fullt implementerat överallt i landet vågar jag inte gissa om.
Kan tillägga hur det blir när man kör hela beloppet (1000) och kunde bara tanka ~800kr, fick tillbaka skillnaden i kontanter.
Väldigt bra deal! Tack för tipset.