Senaste nytt

SAS Webshopping

Jag förstår inte om du är ironisk, eller om det är jag som missat något, men 5% rabatt om man köper presentkort på t.ex. CDON eller Elgiganten i shoppen är väl inte så dumt om man har nytta av dem?

Köper man en TV på Elgiganten med presentkort från EB-shoppen för 15.000:- gör man en besparing på 750:-. Alla värderar vi poäng olika men 750:- borde för de alla flesta motsvara ett hyfsat gäng poäng om man väljer att räkna besparingen i motsvarande poäng.

Jag tror vi pratar förbi varandra eller rättare sagt att jag fokuserar på poängvärde. 5% rabatt på cdon är bra (jag hade inte ens noterat att det var 500kr för 475!), men poängvärdet är ungefär 3 öre per poäng vid betalning med eurobonuspoäng.

Eller med andra ord: Du har rätt och jag har fel. Se, det var ju inte så svårt.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom går igenom ett ärende?
För en månad sen köpte jag grejer från Sonos för 25 000kr. De hade en 50 poäng per 100kr så jag passade på.
Köpet gick såklart inte igenom som det skulle med SAS hemsida. Man kan se att jag besökt Sonos hemsida och allt...men de registrerade inte besöket. Skickat in ett ärende den 4:e december och sen har det varit tyst.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom går igenom ett ärende?
För en månad sen köpte jag grejer från Sonos för 25 000kr. De hade en 50 poäng per 100kr så jag passade på.
Köpet gick såklart inte igenom som det skulle med SAS hemsida. Man kan se att jag besökt Sonos hemsida och allt...men de registrerade inte besöket. Skickat in ett ärende den 4:e december och sen har det varit tyst.

Jag har fått svar på allt mellan 2-30 dagar. Så här i jultider skulle jag inte vara chockerad över att inte få snabbt svar, inte minst eftersom de inte ens mäktar med att lösa inloggningen just nu.

Senaste felanmälan registrerade jag 20/11 och fick svar 18/12.

Jag tror vi pratar förbi varandra eller rättare sagt att jag fokuserar på poängvärde. 5% rabatt på cdon är bra (jag hade inte ens noterat att det var 500kr för 475!), men poängvärdet är ungefär 3 öre per poäng vid betalning med eurobonuspoäng.

Eller med andra ord: Du har rätt och jag har fel. Se, det var ju inte så svårt.

Det finns gott om presentkort som ger 5% om man köper dem för pengar i shoppen. Men jag håller med om att poängvärdet är värdelöst men vem köper saker i EB-shoppen för poäng -- nästan lika dumt som att köpa muffins för sina poäng. :)

Är det någon som fått något svar från kundtjänst om vad det är som pågår egentligen? Jag har det då inte.

Jag tog och ringde vanliga EBG/D-supporten, blev satt på hold medans han kollade internt och kom tillbaks och sa att den är nedstängd för tillfället och att dom inte hade mer information än så. Jag sa att det låter ju som att det är avsiktligt då och inte bara ett fel och han sa att ja, det låter ju så men att han vet inte. Det kan ju bara varit någon olycklig formulering från någon som inte tänkt till närmre.

Jag frågade också om det finns någon möjlighet till "retroregistrering" nu iom att det inte går att logga in på sidan. Svaret var väl ungefär vad man kan vänta sig vilket var att försöka kan man ju men inga garantier för att det kommer att funka.

Det finns gott om presentkort som ger 5% om man köper dem för pengar i shoppen. Men jag håller med om att poängvärdet är värdelöst men vem köper saker i EB-shoppen för poäng -- nästan lika dumt som att köpa muffins för sina poäng. :)

Nöden har ingen lag. Muffins är gott.

Men jag ser nu att jag har gjort helt fel som bara tittat på poängen i den butiken. Tack för uppläxningen!

Helt paj är den tydligen inte :)

204c843989349b4995ab9feb2170cba4.jpg

Toppen