Senaste nytt

SAS Webshopping

Hemköp som ny butik i Onlineshoppen - kanske kan konkurrera med Coop om onlinebeställningar... Får räkna lite på det. 25 p/100 kr.

SAS - Shoppa & tjäna EuroBonus poäng

Efter en snabbkalkyering för mina coop poäng i augusti så med 20% växlingsbonus får jag ut 28,9 eurobonuspoäng per/100kr. Då är det frågan om poäng hos hemköps bonusprogram är värt mer än 3,9 eurobonuspoäng. Hur långt ska man analysera?

Det jag dock funderar på i dessa osäkra tider är om inte poängen för tillfället är säkrare hos coop än SAS.

Kul med Hemköp som poängkonkurrent. De har också vissa produkter vi konsumerar till exakt samma priser ser jag.

Allt annat lika med rabattkoder föredrar jag fortsatt Coop i nuläget med en månadsspend på minst 2500sek vilket ger 1p/kr (12EB/100sek), men med andra flexibla användningsområden.

Jag har redan ett högt EB saldo i nuläget så tycker det är förnuftigt att samla hos fler aktörer trots sämre intjäning än Hemköp under 5k/mån. Under månader med lägre aktivitet än 2,5k kommer jag dock absolut testa Hemköp om någon kampanjkod ges. Bra intjäning utan spendkrav. Den lilla ökande Hemköpchecken har jag aldrig brytt mig om.

Kul med Hemköp som poängkonkurrent. De har också vissa produkter vi konsumerar till exakt samma priser ser jag.

Allt annat lika med rabattkoder föredrar jag fortsatt Coop i nuläget med en månadsspend på minst 2500sek vilket ger 1p/kr (12EB/100sek), men med andra flexibla användningsområden.

Jag har redan ett högt EB saldo i nuläget så tycker det är förnuftigt att samla hos fler aktörer trots sämre intjäning än Hemköp under 5k/mån. Under månader med lägre aktivitet än 2,5k kommer jag dock absolut testa Hemköp om någon kampanjkod ges. Bra intjäning utan spendkrav. Den lilla ökande Hemköpchecken har jag aldrig brytt mig om.

Man ska inte heller i sammanhanget glömma att ett alternativ är 3%/2% cashback via refunded för mathem och 3.5/2.5 för mat.se (högre procenten för nya kunder). Om man vill ha maximalt flexibla användningsområden.

@mha321 Absolut är det så, har kollat in dem också. De är inte dock inte konkurrenskraftiga vad gäller vissa basvaror för just oss, men säkert för andra här.

Det är ändå det viktigaste att få de varor man faktiskt föredrar till ok pris.

@mha321 Absolut är det så, har kollat in dem också. De är inte dock inte konkurrenskraftiga vad gäller vissa basvaror för just oss, men säkert för andra här.
Så är det definitivt - man ska alltid kolla alternativen.

Och gör man det så ska man uppenbarligen kolla vid källan och inte bara på vad jag skriver :) Jag skrev fel -- det är hemköp, inte mathem, som har 3%/2% på refunder :) Mathem har 4/1.5.

Det är ändå det viktigaste att få de varor man faktiskt föredrar till ok pris.
Vad, menar du att det viktigaste inte är poängen?! :)

Närå, jag håller helt med. Jag viktar även in saker som leveransens tillförliitlighet (här tycker jag tex coop ligger betydligt sämre till än de andra i mitt område). Men grundtanken är att när man väl har valt sin leverantör, så bör man se över och individuellt vikta de olika sätten man kan få poäng och/eller cashback.

Revolut har hela 8% för nya kunder hos Mathem och 3% annars. De passade som sagt inte men absolut alltid värt kolla runt. Med Refunder får du inte EB hos Hemköp så inte aktuellt det heller för mig.

Någon som har tips på "lätta" poäng att fixa?

Jag känner till DI, Nextory, Fortum hallon och övriga butiker där man får 10/25/50/100 poäng per spenderad krona men finns det någon kampanj med gratispoäng att hämta?

NI som varit med länge, känns det som att reflexvästtiden är över? Att butiker eller företag felvärderar något sett till antalet poäng man kan få?

Toppen