Senaste nytt

SAS Webshopping

Samosaguas

Medlem
Provade på min första restaurang som ger Eurobonuspoäng häromveckan, självklart föll det på Movitz som ger 200p/100kr. Jag har inte så stor erfarenhet av matställen i Stockholm men jag gillade det skarpt, riktigt gott, stora portioner och väldigt mysig bar och restaurang!

Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta att få poängen in på kontot? Kommer de dyka upp på "Poäng på väg till dig", samma som de köp man gör genom SAS-webshoppen?

Givetvis drog jag mitt Eurobonuskort först innan jag betalade (tack för rådet!) fick ett kvitto efter jag dragit Eurobonus-kortet där det står "Köp - MEDGES EJ - Kortfel". Börjar ana oråd nu.... Hur vet jag om poängen har registrerats?
Bara att avvakta och se om poängen dyker upp. Om inte så fungerar efterregistreringen väldigt bra. Bara att skicka in bild på kvittot och så kommer poängen efter någon vecka.
 

Jönsson

Medlem
Provade på min första restaurang som ger Eurobonuspoäng häromveckan, självklart föll det på Movitz som ger 200p/100kr. Jag har inte så stor erfarenhet av matställen i Stockholm men jag gillade det skarpt, riktigt gott, stora portioner och väldigt mysig bar och restaurang!

Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta att få poängen in på kontot? Kommer de dyka upp på "Poäng på väg till dig", samma som de köp man gör genom SAS-webshoppen?

Givetvis drog jag mitt Eurobonuskort först innan jag betalade (tack för rådet!) fick ett kvitto efter jag dragit Eurobonus-kortet där det står "Köp - MEDGES EJ - Kortfel". Börjar ana oråd nu.... Hur vet jag om poängen har registrerats?
Det ska stå ”medges ej” på kvittot när man dragit EB-kortet, då fungerar det som det ska. Sedan betalar du som vanligt med kreditkortet. Poängen kommer efter någon vecka.
 

Tonton

Medlem
Provade på min första restaurang som ger Eurobonuspoäng häromveckan, självklart föll det på Movitz som ger 200p/100kr. Jag har inte så stor erfarenhet av matställen i Stockholm men jag gillade det skarpt, riktigt gott, stora portioner och väldigt mysig bar och restaurang!

Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta att få poängen in på kontot? Kommer de dyka upp på "Poäng på väg till dig", samma som de köp man gör genom SAS-webshoppen?

Givetvis drog jag mitt Eurobonuskort först innan jag betalade (tack för rådet!) fick ett kvitto efter jag dragit Eurobonus-kortet där det står "Köp - MEDGES EJ - Kortfel". Börjar ana oråd nu.... Hur vet jag om poängen har registrerats?

Exakt som @Jönsson skriver. Proceduren är följande när det är dags att betala:
1. Swipa Eurobonus medlemskortet och få ett "medges ej"-kvitto. Ofta, men inte alltid, så står ditt eurobonusnummer på detta kvitto.
2. Gör om betalningen med ditt valda betalkort.
3. Vänta några dagar så kommer poängen in på kontot.
 

mha321

Medlem
Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta att få poängen in på kontot? Kommer de dyka upp på "Poäng på väg till dig", samma som de köp man gör genom SAS-webshoppen?

Nej, det finns ingen som helst koppling till webshoppen, det hanteras inte ens av samma företag. Därmed kommer det inte in på den sidan.

Efter en till några (väldigt olika hur mycket men sällan mer än en vecka) dagar kommer det ett mail som talar om att man tjänat och hur mycket, men inte var. Ytterligare ett par dagar senare syns det direkt på eb kontot och då inklusive varifrån.
 

Judas kiss

Medlem
Beställde halebop kontantkort vilket gick fint förra helgen, di gick i lås också.
Shoppade lite på ink klubb, björnborg och stayhard nyligen också.
Samsung tvn ska beställas nu också, kom in en lageravisering.

Någon som använder sig av hotellbokning via sas(köp av biljett) som går via hotel.com. Man borde väl få dubbeldipp om man använder sitt eurobonus kreditkort?

OT och en chansning, men behöver en ny laptop och skulle vilja ha en HP spectre+en skärm . Efter en del letande så verkar det landa på HP 20p/100 kr(Amex) De har dock bara spectre folio och tror att hela kalaset(billigaste skärmen) går på 16 000 kr. Känns rätt onödigt. Min fråga någon som är insatt och kan rekommendera en liknande till spectre? Ffr gällande vikt om tum men som drar ner priset en del. 8-10 k funkar fint.
 

MaLund13

Medlem
Beställde halebop kontantkort vilket gick fint förra helgen, di gick i lås också.
Shoppade lite på ink klubb, björnborg och stayhard nyligen också.
Samsung tvn ska beställas nu också, kom in en lageravisering.

Någon som använder sig av hotellbokning via sas(köp av biljett) som går via hotel.com. Man borde väl få dubbeldipp om man använder sitt eurobonus kreditkort?

OT och en chansning, men behöver en ny laptop och skulle vilja ha en HP spectre+en skärm . Efter en del letande så verkar det landa på HP 20p/100 kr(Amex) De har dock bara spectre folio och tror att hela kalaset(billigaste skärmen) går på 16 000 kr. Känns rätt onödigt. Min fråga någon som är insatt och kan rekommendera en liknande till spectre? Ffr gällande vikt om tum men som drar ner priset en del. 8-10 k funkar fint.
Observera att 30k-kampanjen hos Samsung är slut :(
 

Canadien

Medlem
Stämmer. Men istället får man extrapoäng av ungefär samma värde. Så blir inte totalt sett billigare bara att man sparar i annat lojalitetsprogram.
Fast av samma värde vet jag inte, får man 1000p eller mer för en hotellnatt som kostar 1000:-? 10 öre är ju en ganska vanlig värdering av poäng som även t ex SAS använder vid kompensationer när man får välja t ex 300euro eller 30000p
 
Toppen