Senaste nytt

SAS vill öppna upp 180 direktlinjer i sommar

Jag förväntar mig att till sommaren är det vaccinpass som gäller och inte PCR-tester, och finns det inte vaccinpass hos en stor del av den resande befolkningen i Norden blir det inte mycket av det här.

Jag förväntar mig att till sommaren är det vaccinpass som gäller och inte PCR-tester, och finns det inte vaccinpass hos en stor del av den resande befolkningen i Norden blir det inte mycket av det här.

Man kan ju tydligen fortsatt vara smittbärare även som vaccinerad, så testerna hänger nog med ett bra tag till. I tillägg till det vet de ju inte ens hur de ska hantera "vaccinpasset" (än mindre vaccineringen), så att det för svensk del skulle vara på plats innan sommaren är väldigt optimistiskt.
Nej, det blir inget av detta.

Man kan ju tydligen fortsatt vara smittbärare även som vaccinerad, så testerna hänger nog med ett bra tag till. I tillägg till det vet de ju inte ens hur de ska hantera "vaccinpasset" (än mindre vaccineringen), så att det för svensk del skulle vara på plats innan sommaren är väldigt optimistiskt.
Nej, det blir inget av detta.

Vi får väl se när det blir något av det, men det är ju främst de (mer eller mindre) desperata europeiska destinationsländerna kring medelhavet som behöver besluta hur det ska se ut och vilka risker de är villiga att ta.

Min gissning är som sagt att det lossnar först när a) det har blivit nog stor andel i destinationslandet som är vaccinerade för att mindre spridning från vaccinerade smittbärare inte gör så stor skada och b) inresande kan uppvisa tillräckligt bra bevis på vaccination. Om det blir till juni eller september eller 2022 återstår att se.

Toppen