Senaste nytt

SAS välkomnar mig till Fast Track. Fast Track-vakten slänger ut mig, skyller på SAS.

JonW

Medlem
Så här står det på SAS hemsida:

"Fast Track Security är ett separat flöde genom säkerhetskontrollen för dig som reser utrikes med SAS, Blue1 eller Widerøe i Business eller Economy Extra. Fast Track Security ger dig en snabbare passering genom säkerhetskontrollen på Stockholm/Arlanda, Oslo eller Köpenhamn samt följande flyplatser. Du som är Guldmedlem i EuroBonus och reser från Arlanda, Oslo eller Köpenhamn är välkommen till Fast Track Security, oavsett biljettyp, när du ska resa utrikes med SAS, Blue1, Widerøe eller Star Alliance. Du är även välkommen att ta med en gäst eller närmaste familj. Om du har en bokning i Business med SAS, Blue1 eller Widerøe, men där ett annat flygbolag som SAS har ett s k codeshare-samarbete med är operatör, är du också välkommen att använda Fast Track Security."
I o m detta gissar jag att vakten inte gjort något fel. (Förutom då att hans allmänna bemötande och intellektuella nivå låg en bra bit under vad man normalt möter av security/agents ute i världen...)
Felet är väl snarast att SAS programmerat sina automater att önska allt vad * Gold heter välkomna til FT fast de egna reglerna inte ger stöd till detta.
 
Toppen