Senaste nytt

SAS utökar utbudet av digitala tidningar - plockar bort papperstidningarna vid gaten

Jag reser oftast enbart med min iPhone - på den är tidningsläsning inte en direkt fantastisk upplevelse :(

För de andra tycker jag SAS borde vänta med att införa detta tills samtliga plan är utrustade med WiFi eller tills de löst WiFi-åtkomst i terminalen för samtliga passagerare. För vad de i praktiken säger är att tidningen numer inte ingår - det kostar att ladda hem en tidning via telefonnätet om man inte har helt fri surf. För att inte prata om vad det kostar utomlands.

Håller med om att det är ett misstag.

Jeg synes det er super! Og hvad angår WiFi findes det gratis i de fleste lufthavne i dag - jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg har været i en lufthavn uden gratis WiFi.

Synd - dock var de ju ganska ensamma om den förmånen 2014/15. Jag uppskattade det å väldiga, men jag får väl köpa en tidning i kiosken innan...funkar ju när jag flyger LH mfl.

De borda stoppa en liten dator (raspberry pi, typ) med tillhörande öppen wifi-AP på varje plan. AP-namn "SAS - Newspapers onboard".

När man ansluter blir man redirectad till en lokal webserver där man kan öppna PDF:er med senaste upplagorna av tidningarna.

Påfyllningen av innehåll går att lösa på lite olika sätt (GSM-modem, wifi-ap vid hemma-gaterna, etc).

Jag kommer också sakna tidningen. Säkert kommer folk "råka" plocka med sig fler tidningar från loungen på grund av detta, men man får väl inse att det är åt det papperslösa hållet världen är på väg

Synd - dock var de ju ganska ensamma om den förmånen 2014/15. Jag uppskattade det å väldiga, men jag får väl köpa en tidning i kiosken innan...funkar ju när jag flyger LH mfl.
Åkte LH till Amman förra veckan, massor med papperstidningar. Såg likadant ut vid alla gater jag gick förbi på FRA. Ska LH ta bort papperstidningen ockdå?

Toppen