Menar du att Swedavia ska börja driva lounger i egen regi, snarare än att agera hyresvärd, som de gör för andra restauranger och lokaler på flygplatsen? Jag vet att Spanska AENA gör så på vissa av sina flygplatser, men överlag är det väl ganska ovanligt att statliga flygplatsbolag driver lounger?
Min bild är tyvärr att en Swedavia-VD (sedan 2017, verkar det som), oavsett lön, inte har haft något större inflytande över bl.a. flygskatten, Greta & flygskammen, företag/myndigheter/organisationers resepolicys, SAS ekonomiska läge eller deras pilotförenings agerande, utbrottet av covid med tillhörande kollaps av resandeantalet, globala covid-reserestriktioner 2020-ca 2022, Putins invasion av Ukraina och stängningen av det ryska luftrummet eller A-Trains avtal & prissättning - för att nämna några saker som påverkat Arlandas förutsättningar de senaste åren. Jag antar att du känner till att Swedavia ackumulerade flera miljarder i förluster under pandemiåren? Ska de öka sina driftskostnader hoppas jag att de snarare lägger mer pengar på toalettstädning och småreparationer än på egna lounger (som säkert ändå skulle bli väldigt mediokra).