Senaste nytt

SAS utökar möjligheter för alternativ vid bokning av bonusresa (2019-11-27)

Är det kanske så att det är ett första steg att få in poäng+pengar bokningar på nya hemsidan, hittills har väl de länkats till classic-sidan?

Precis det är som @mha321 säger att det är den lilla "pluppen" som visar bonus priserna. Dock ser jag inte varför någon ens skulle vilja betala det dubbla om inte mer för en biljett som inte är bonus. :)

Är det något nytt att du "tjänar" baspoäng när du köper en biljett för poäng som inte är bonus? Kan förstå om du kör poäng + pengar men ser inte värdet i detta.

Visa bifogad bild 100379
De har ibland haft kampanjer på poäng/pengar alternativet så att man kunnat komma ner till ca 150k poäng (kommer inte ihåg exakt summa) på en tur och retur till USA. Lägger man då på kalkylen med att man även tjänar in baspoäng på en sådan biljett så blev det genast väldigt intressant, framförallt om man inte har voucher eller flypremium

De har ibland haft kampanjer på poäng/pengar alternativet så att man kunnat komma ner till ca 150k poäng (kommer inte ihåg exakt summa) på en tur och retur till USA. Lägger man då på kalkylen med att man även tjänar in baspoäng på en sådan biljett så blev det genast väldigt intressant, framförallt om man inte har voucher eller flypremium

Där ser man! Det förändrar ju helt klart situationen, blir ju genast ganska lönsamt då :)

Hej, jag får upp alla möjliga konstiga sjukt dyra poäng resor när jag försöker hitta en bonus resa. Har SAS ändrat sitt sätt att prissätta bonus resor ?

upload_2019-11-27_17-2-22.jpeg

upload_2019-11-27_17-2-22.jpeg

Attachments

• upload_2019-11-27_16-58-39.jpeg
    upload_2019-11-27_16-58-39.jpeg
    88,5 KB · Visningar: 1 912
Det verkar ju vara så att du kan köpa vanliga biljetter för poäng när det inte finns motsvarande bonusbiljett tillgängligt.

Läs inlägget ovan, finns det inte bonusbiljetter tillgängligt så får du numera möjlighet att boka det som var poäng+pengar, men bara betala med poäng. Du köper då en vanlig revenue biljett men betalar med poäng istället för pengar, och du tjänar poäng på resan.

Toppen