Senaste nytt

SAS uppgraderingserbjudande idag på SK 909

Så, det var dags för resa hem till Sverige igen med SK910. Vi disken hade de en lapp med att det gick att uppgradera sig mot cash igen. Dock verkar C vara helt fullt så det fick bli Plus för 120 USD. Planet försenat en timme så nu sitter jag i loungen och tar det lugnt.

Det visade sig nu också att de hade slarvat bort min sittplatsbokning även på resan hem så det får bli ett mail till SAS Kundtjänst senare i veckan.

Ska bli intressant att se hur nya Plus står sig mot gamla och mot C.

Trumis

Så, det var dags för resa hem till Sverige igen med SK910. Vi disken hade de en lapp med att det gick att uppgradera sig mot cash igen. Dock verkar C vara helt fullt så det fick bli Plus för 120 USD. Planet försenat en timme så nu sitter jag i loungen och tar det lugnt.

Det visade sig nu också att de hade slarvat bort min sittplatsbokning även på resan hem så det får bli ett mail till SAS Kundtjänst senare i veckan.

Ska bli intressant att se hur nya Plus står sig mot gamla och mot C.

Trumis
Gött! 120 USD är det ju värt alla dagar i veckan Får du poängen också? Sade de något om det?

Ska bli kul att även läsa ditt omdömme över plus kabinen! :)

@Trumis: Återkoppla gärna hur det går med poängen. Jag tror dessvärre att du kommer få poäng enligt ursprunglig bokning i detta fall men hoppas att jag har fel.

Det här är ju faktiskt en stor och mycket bra förbättring (oaktat poängintjäning) måste jag säga. Ger en möjlighet att slippa bränna EB-poäng för uppgradering och med ovan angivna priser känns det som ett utmärkt värde. Jag hoppas att det faller väl ut och att SAS kör detta permanent going forward.

Börjar det inte finnas ganska mycket möjligheter att (med ekonomiska medel) uppgradera sig nu:

OptionTown, förbokad uppgradering för poäng, uppgradering för poäng vid gate, cash vid checkin

Frågan är väl hur dessa metoder ställer sig i förhållande till varandra?

Det här är ju faktiskt en stor och mycket bra förbättring (oaktat poängintjäning) måste jag säga. Ger en möjlighet att slippa bränna EB-poäng för uppgradering och med ovan angivna priser känns det som ett utmärkt värde. Jag hoppas att det faller väl ut och att SAS kör detta permanent going forward.

Det bör ju minska viljan att köpa högre bokningsklass samt OT och därmed riskera minska lönsamheten. Vi kommer nog inte se såna här erbjudanden som standard tror jag.

@Trumis - var det inte någon madrass? Det var ju något man gick ut med att man ändrade sig från att inte ha till att införa efter feed-back efter den första infon om nya kabinen. Eller gjorde det sena beslutet att man inte hunnit få fram madrasserna ännu. Någon som vet?

Det bör ju minska viljan att köpa högre bokningsklass samt OT och därmed riskera minska lönsamheten. Vi kommer nog inte se såna här erbjudanden som standard tror jag.
Varför det? Detta är ju inte något du kan eller ska räkna med som vanligt. Är det fullt, är det fullt. Vill jag åka C bokar jag C. Att hoppas på OT/uppgradering med poäng eller cash är en annan sak men kan förstås aldrig tas för givet. Ser inte att detta minskar viljan att köpa C.

Toppen