AABack2ARN
Medlem
Man har väl ändan bak hur man än gör... 
Öppnar SAS upp för att uppgraderingsförfrågan sker vid första incheckningen (oavsett startdestination) gynnar man ju "alla" andra än flygplatsen därifrån planet avgår. Och gör man som nu gynnar man de passagerare som startar sin resa därifrån planet går (eller kommer mycket tidigt till flygplatsen via anslutningsflyg). Skulle man börja tillåta passagerarna att lägga in en förfrågan vid bokningstillfället (om gateuppgradering) sker ju det på beskostnad av de som bokar sent och så vidare...
Just nu finns det ju i alla fall långdistans från samtliga tre hubbar - värre blir det väl (för oss icke CPH-baserade) om SAS skulle fokusera i stort sett allt långdistansflyg till Köpenhamn.
Öppnar SAS upp för att uppgraderingsförfrågan sker vid första incheckningen (oavsett startdestination) gynnar man ju "alla" andra än flygplatsen därifrån planet avgår. Och gör man som nu gynnar man de passagerare som startar sin resa därifrån planet går (eller kommer mycket tidigt till flygplatsen via anslutningsflyg). Skulle man börja tillåta passagerarna att lägga in en förfrågan vid bokningstillfället (om gateuppgradering) sker ju det på beskostnad av de som bokar sent och så vidare...
Just nu finns det ju i alla fall långdistans från samtliga tre hubbar - värre blir det väl (för oss icke CPH-baserade) om SAS skulle fokusera i stort sett allt långdistansflyg till Köpenhamn.