Senaste nytt

SAS ungdom nu även på longhaul

Tonton

Medlem
Bättre om vi tar det här så slipper vi hamna "Lite off-topic" som du sa
Kan inte hitta något heller, bara ToR kommer fram när jag söker.
Kan det vara så att det bara gäller ToR?
Ping @Tonton

Min upplevelse är densamma som er. Jag har sökt alla rutter, men inte hittat enkelbiljetter.

Med det sagt så har jag bokat enkla ungdomsbiljetter till SFO och ORD tidigare. De kan ha ändrat så att det enbart fungerar T/R, tyvärr.
 

Berglund

Medlem
Det är väl precis så det skall vara, med tur och retur på longhaul. Den uteslutande majoriteten åker från sin hemort och skall tillbaka dit. Ungdomsbiljetten finns (låt vara att jag anser att Karthago bör förstöras...) för att locka in ett segment att välja SAS, det går rakt emot biljettens syfte att tillhandahålla billiga enkelresor för redan flygbitna eller de som bokar mer avancerade resor. Det är inte de redan frälsta som är den primära gruppen, därför är det utmärkt att man exkluderar alla varianter på avancerade bokningar och annat "pyssel" om man nu vill utnyttja de priser som ungdomsbiljetten erbjuder. Är man intresserad av avancerade bokningar och tjänster, då är det rimligt att betala precis som alla andra.
 

Dr. Miles

Expert
Till några destinationer i USA och Dubai&Bangkok flyger Norwegian så det går att köpa relativt billig enkelbiljett dit (beroende på tillgänglighet förstås).
Finnair säljer relativt billiga enkelbiljetter till Asien för ungdomar som är under 26 år.
 

Mr.cake

Medlem
Till några destinationer i USA och Dubai&Bangkok flyger Norwegian så det går att köpa relativt billig enkelbiljett dit (beroende på tillgänglighet förstås).
Finnair säljer relativt billiga enkelbiljetter till Asien för ungdomar som är under 26 år.

Vill även påpeka att Norwegian har ungdomsbiljetter samt Air france också. Dock har jag aldrig utnyttjat dessa.
 
Toppen