Senaste nytt

SAS tvingas ställa in 766 avgångar i vår.

Bra jobbat! Det lönar sig att vara ihärdig!

Håller helt med om att det är drygt att man ska behöva vara så påläst för att få det man har rätt till.

Efter 6 svåra samtal och 24 timmars väntan fick jag tillslut igenom en ombokning så som jag ville ha det. Att man ska behöva vara sin egen reseadvokat och läsa högt ur EU261/2004...

Då blir jag nyfiken på hur ombokningen blev. SAS annan dag eller något annat bolag.

Sjukt irriterande att sådant inte ska lösa sig på ett enklare sätt.

Själv har jag haft tur med "mina" inställda CRJ-900 avgångar. Föreslagit en lösning via chatten och fått dem godkända på direkten. Lösningarna har inneburit ett eller två segment till med SAS och det ser jag tom. som bonus.

Då blir jag nyfiken på hur ombokningen blev. SAS annan dag eller något annat bolag.

Sjukt irriterande att sådant inte ska lösa sig på ett enklare sätt.

Själv har jag haft tur med "mina" inställda CRJ-900 avgångar. Föreslagit en lösning via chatten och fått dem godkända på direkten. Lösningarna har inneburit ett eller två segment till med SAS och det ser jag tom. som bonus.
Med Lot och hemma på söndagskvällen, dock med ett extra byte i WAW. Men det tar jag efteråt ;)

Problemet var här att dom fick antagligen lägga ut grova pengar på att boka om oss till ett annat bolag. Hade det funnits nära avgångar med SAS själva så hade det nog inte varit några problem direkt.

Nja, tror nog att dom har avtal med LOT m.fl. bolag för sådana här tillfällen. Alternativet hade ju förmodligen varit mer kostsamt: ersättning till dig, hotell, transfer till hotell m.m.
Krävdes högläsning för att få den norrländska support-killen att förstå. Ska skicka en faktura till SAS med "Kompetensutveckling" på artikelraden :)

Hur är känslan med Air Nostrum? Funderar på HAM-ARN imorgon med dem. Gardin mellan Go och Plus?

Jeg booket meg om til HAM-CPH-ARN (med SAS A320 og SAS A321), da jeg ikke følte meg komfortabel med Air Nostrum.
Forøvrig stappfull A320 på HAM-CPH, så det er ikke småtteri med folk som reiser på en relativt kort rute.

Toppen