Instämmer - samt att SAS på riktigt rangerar ut 737-700 och A340-300 från sina fejkade tidtabeller, jag kommer INTE att boka något med SAS innan detta fulspel upphört. Jag som många andra har lurats att boka resor i god tro om att få åka A350 eller gjort bokningar till destinationer som kallt och utan hänsyn till resenären ställts in från SAS sida.
Efter rådande pandemi, osäkerhet gällande Putin i öster och höga bränslepriser så är det inget konstigt att tidtabeller förändras och justeras... Tidtabellerna är inget fejk utan har kunnat genomföras tidigare innan situationen vi nu befinner oss i. Det är en komplex sak för alla flygbolag att växla upp och ner trafik. Jag kan såklart förstå att man blir besviken om en resa ställs in eller förändras. Gällande flygplansmodeller så ändras det hela tiden, före pandemin ändrades det ofta på långdistansen mellan 330 och 340 och på kortdistans/medeldistans hela tiden.
Men ju fler som bokar desto snabbare kommer vi ur fenomenet med B737-700 och A340![]()
Tror jag satt med en bokning på en 737-700 i över en månad i höstas och sen missade när de väl ställde in och bokade om och då hade det gått 14 dagar och SAS hade noll flexibitet att boka om mig till ett annat flyg än det de valt åt mig.Jag tror de flesta är med på detta. Det som däremot är jobbigt är att man ändrar till dessa flygplan i tabellen, slutar ta nya bokningar, men sen låser fast kunden i bokningar i veckor och månader utan att bara ställa in. Det känns väldigt systemsatt från SAS håll för att hålla på konsumenternas pengar så länge som möjligt. Delvis förståeligt i dessa tider, men fullt i mitt tycke.
Efter rådande pandemi, osäkerhet gällande Putin i öster och höga bränslepriser så är det inget konstigt att tidtabeller förändras och justeras... Tidtabellerna är inget fejk utan har kunnat genomföras tidigare innan situationen vi nu befinner oss i. Det är en komplex sak för alla flygbolag att växla upp och ner trafik. Jag kan såklart förstå att man blir besviken om en resa ställs in eller förändras. Gällande flygplansmodeller så ändras det hela tiden, före pandemin ändrades det ofta på långdistansen mellan 330 och 340 och på kortdistans/medeldistans hela tiden.
Men ju fler som bokar desto snabbare kommer vi ur fenomenet med B737-700 och A340![]()
Jag tror de flesta är med på detta. Det som däremot är jobbigt är att man ändrar till dessa flygplan i tabellen, slutar ta nya bokningar, men sen låser fast kunden i bokningar i veckor och månader utan att bara ställa in. Det känns väldigt systemsatt från SAS håll för att hålla på konsumenternas pengar så länge som möjligt. Delvis förståeligt i dessa tider, men fullt i mitt tycke.
Har haft många erfarenheter av att flygplanstypen ändras till just ovan nämnda plan. Alla mina gånger har det varit en 5 min tidtabellsändring med på köpet och då har SAS aldrig varit omöjliga att ändra avgången på såväl award och revenue. Senast var det min mors bokning till Alicante som var ut från Stockholm via Köpenhamn och hem via Oslo till Stockholm där båda långa benen blev B737-700. Ringde SAS och förklara läget, vet att B737-700 inte finns osv och de bokade om henne på direktflygen samma dag istället.