Senaste nytt

SAS trafikerar endast Umeå, Kiruna, Luleå och Visby from 06APR-2020

011430121

Medlem
Det verkar inte vara upplagt rätt på SAS det fungerar inte med avgångarna Luleå och Umeå
Då skulle det behövas 2 maskiner
Swedavias hemsida är inte heller uppdaterad.
Är den nya tidtabellen laddad, stämmer det med avgångstider på övriga destinationer när man använder en maskin till allt?

Kiruna verkar gå samtidigt som Visby, och Umeå går samtidigt som eftermiddagsflighten till Luleå, åtminstone på måndag...

Jag tror inte nya tidtabellen är laddad ännu.
 

Johan Gott

Medlem
På SVT:s Rapport sa de 18:00 att SAS ska köra detta med bara ett plan. Hur säker den källan är i en sådan här fråga får vi se..
 
Last edited:

Tongen2

Medlem
På SVT:s Rapport sa de 18:00 att SAS ska köra detta med bara ett plan. Hur säker den källan är i en sådan här från får vi se..
Det tror jag på med tanke att det står så på länken till informationen i första inlägget.
"SAS kommer genomföra inrikesflygningarna med ett flygplan, en A320neo som flyger Arlanda till Umeå, Kiruna, Luleå och Visby. All övrig inrikestrafik upphör."

Känns också som att det kommer slingas med start i Visby och vidare norrut och sedan tillbaka, typ.
Visst det går tåg mellan Göteborg/Malmö och Stockholm men ändå lite förvånad att de inte fick vara med på listan. :confused:
 

Johan Gott

Medlem
Denna kanske är "mer" säker, enligt första inlägget i denna tråd...
SAS behåller ett flygplan i svensk inrikestrafik - SAS

Det tror jag på med tanke att det står så på länken till informationen i första inlägget.
"SAS kommer genomföra inrikesflygningarna med ett flygplan, en A320neo som flyger Arlanda till Umeå, Kiruna, Luleå och Visby. All övrig inrikestrafik upphör."

Känns också som att det kommer slingas med start i Visby och vidare norrut och sedan tillbaka, typ.
Visst det går tåg mellan Göteborg/Malmö och Stockholm men ändå lite förvånad att de inte fick vara med på listan. :confused:

Oj då. Rookiemisstag att inte läsa första inlägget :rolleyes:
 

NotRyan

Medlem
Tomas Eneroth öppnar för att säkra fler flyglinjer

Han öppnar samtidigt för att staten kan behöva ta ett större ansvar för att säkra ”samhällsviktiga transporter.” En möjlig väg är att utvidga antalet upphandlade linjer i den så kallade trafikplikten, där staten betalar en mellanskillnad för att få igång den kommersiella trafiken.
Han får gärna skicka tipspengar till mig haha :D
Covid-19 hur påverkar det sas och eurobonus i förlängningen? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Ricci

Medlem
Märkligt att Umeå med runt 130.000 pers verkar vara viktigare än MMX anslutningen på runt 1mijon pers (när Kastrup är stängt för oss Sydsvenskar inkl flyglinjerna till/från Ängelholm).
Det är runt 60mil från bägge städer till Stockholm och både tåg och E4 går dit.
Hur motiverar myndigheterna detta?
 
Märkligt att Umeå med runt 130.000 pers verkar vara viktigare än MMX anslutningen på runt 1mijon pers (när Kastrup är stängt för oss Sydsvenskar inkl flyglinjerna till/från Ängelholm).
Det är runt 60mil från bägge städer till Stockholm och både tåg och E4 går dit.
Hur motiverar myndigheterna detta?
Enkelt, du ska inte resa nånstans just nu.
 

Canadien

Medlem
Märkligt att Umeå med runt 130.000 pers verkar vara viktigare än MMX anslutningen på runt 1mijon pers (när Kastrup är stängt för oss Sydsvenskar inkl flyglinjerna till/från Ängelholm).
Det är runt 60mil från bägge städer till Stockholm och både tåg och E4 går dit.
Hur motiverar myndigheterna detta?
Att det går snabbtåg till Malmö?
 
Toppen