Så tolkar jag det också!SAS plus VNO-CPH-ARN = tillgång till SAS lounge på CPH
SAS plus ARN-CPH-SFO = ingen tillgång till SAS lounge på CPH
Har jag fattat rätt då?
Edit. På biljetter köpta from idag.
Det här var ju rätt väntat i samband med att man avskaffar plus-produkten inom Europa, men varför denna panik? Hade det inte varit mer rimligt at gå ut med att från sista september (eller vilket datum man nu väljer) så avskaffas plus inom Europa, och för flyg från det datumet så ingår inte längre lounge, fast track, bättre anslutningsflyg etc i longhaul plus.
Är det en akut anpassning till skyteam JV?
Eftersom lounge fortfarande ingår i shorthaul plus så blir det lite oklart vad som gäller för anslutningsflyget nu. Har man lounge på ena benet, men inte det andra?
Med den korta förvarningen så tycker jag att det andas panik. Förändringen i sig var dock väntad.Det är nog ingen panik. Mer en förändring som behöver ske och ligger i linje med vad ägarna erbjuder för sina kunder. Kan man sprida ut förändringarna över tid minskar risken för dålig publicitet.
För mig som LTG är det ju en positiv förändring och som du säger, kanske kan ge upphov till färre personer i loungen. Men, tror vi kanske att denna andel besökare ersätts med de från Mastercard samarbetet?Skönt, mindre trängsel i loungerna![]()
"Mastercard-loungen" finns väl bara i Stockholm. Och där har ju SAS ändå nästan inga avgångar på longhaul. Den stora ändringen blir ju Köpenhamn och New York.För mig som LTG är det ju en positiv förändring och som du säger, kanske kan ge upphov till färre personer i loungen. Men, tror vi kanske att denna andel besökare ersätts med de från Mastercard samarbetet?
Vi vet ju inte hur samarbetet kommer se ut ännu men det gäller väl även transfer eller får man tillgång på ARN när man flyger long haul i plus via CPH? Isåfall borde man ju få på CPH om man åker via ARN eller OSL? Snurrigt blir det."Mastercard-loungen" finns väl bara i Stockholm. Och där har ju SAS ändå nästan inga avgångar på longhaul. Den stora ändringen blir ju Köpenhamn och New York.
Dessutom blir det ju mindre folk i business-loungen, och som LTG hänger du väl i gold-loungen![]()