Senaste nytt

SAS tar bort gratis plats vid nödutgång för EBG

SAS har helt tyst gjort en förändring från cirka 1. oktober – SAS Gold-medlemmar måste nu betala för sittplatser vid nödutgång på kortdistansflyg. SAS Diamond-medlemmar har fortfarande möjlighet att välja nödutgångsplats utan kostnad.
Yes, lite mer diskussion om det för dem som missat:

Thread 'SAS tar bort gratis plats vid nödutgång för EBG'
https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-tar-bort-gratis-plats-vid-nödutgång-för-ebg.107334/

Jag brukar numera undvika nödutgång på SAS a320. Tycker jag suttit obekvämt med dåligt stöd för låren. Vet inte om det är inbillning eller om sätena är annorlunda utformade. Så väljer inte dessa även om det är kostnadsfritt.

Jag brukar numera undvika nödutgång på SAS a320. Tycker jag suttit obekvämt med dåligt stöd för låren. Vet inte om det är inbillning eller om sätena är annorlunda utformade. Så väljer inte dessa även om det är kostnadsfritt.

Jag gör faktiskt likadant – undviker vanligtvis nödutgång. Jag är inte särskilt lång (177 cm) och sitter bekvämt på en vanlig plats.

Liten udda ändring, sällan jag upplevt att det var särskilt trångt på Exit Row på kort-distansflygen.
Jag tänker som så att tomt säte bredvid är viktigare, men exit+tomt säte är kung.
Så många som reser solo kollar och flyttar runt fram tills check-in och även efter. Tror EBD kommer få det glassigare nu när man inte ”tävlar” med alla EBG också.

Undrar hus SAS har resonerat kring flighter där det inte finns minst 4 EBD eller andra som är villa att betala, för då kommer de behöva flytta folk till exit rows som alltid måste ha en passagerare vid varje dörr. Det sker ibland redan idag, men med denna ändring borde det öka markant och medföra lite mer krångel vid boarding.

• Gilla
Reactions: obs
Undrar hus SAS har resonerat kring flighter där det inte finns minst 4 EBD eller andra som är villa att betala, för då kommer de behöva flytta folk till exit rows som alltid måste ha en passagerare vid varje dörr. Det sker ibland redan idag, men med denna ändring borde det öka markant och medföra lite mer krångel vid boarding.
Är väl fortfarande fritt fram för alla EB medlemmar oavsett nivå när check-in öppnar?

• Gilla
Reactions: jsn
Toppen