Senaste nytt

SAS tar bort bokningsavgift (?)

Ragnar G

Medlem
Jag ringer SAS igen och ser om de tar bort avgiften på 300kr. Har tidigare varit i kontakt med en Supervisor i Sveg som har lovat att ta bort avgiften. Trots flertal påminnelser så har det inte hänt något än. Tack för info om avgifterna.
 

Ragnar G

Medlem
Ringde Sveg idag och fick samma svar som tidigare efter 7-8 samtal, "vi håller på med ärendet". Hur lång tid kan det ta att göra en kreditering?
Ringde SAS Hk som skall lösa detta åt mig. Vi får se vad som händer!
 

karho

Medlem
Hej, ny fråga på samma ämne. Bokade precis resa till Barcelona för 7 personer, varav en infant som skulle ha eget säte. Detta går ej att boka på SAS hemsida, endast infant i knä. Alltså måste man ringa för att boka. Nu när jag lusläser kvittona ser jag 300 kr i avgift per biljett tagits ut, alltså 2100 sek.

Tror ni att jag har någon chans att få detta krediterat, eftersom biljetterna inte gick att boka via hemsidan? Är EBS.

Edit: mailade och frågade, återkommer med svar. Fick nobben av chaten, men de har ju haft fel förr..
 
Last edited:

karho

Medlem
Edit: mailade och frågade, återkommer med svar. Fick nobben av chaten, men de har ju haft fel förr..

Svarar min egen fråga, då det kanske är av intresse för någon.
Jag fick precis svar från SAS customer service, som tackade för mina värdefulla synpunkter och lovade skicka dem till aktuell avdelning. Jag fick också en SAS Gift Voucher med 200 EUR värde, vilket nästan motsvarar bokningsavgiften, så jag är nöjd med hanteringen.
 

aldrighemma

Medlem
Svarar min egen fråga, då det kanske är av intresse för någon.
Jag fick precis svar från SAS customer service, som tackade för mina värdefulla synpunkter och lovade skicka dem till aktuell avdelning. Jag fick också en SAS Gift Voucher med 200 EUR värde, vilket nästan motsvarar bokningsavgiften, så jag är nöjd med hanteringen.

Och då får dom tillbaka bokningsavgiften igen då du använder vouchern, eftersom den inte går att använda online ;)
 
Toppen