AABack2ARN
Medlem
Var en notis om detta i Svenska Dagbladet idag. Den tryckta utgåvan.
Chansen är ju större än om man inte hör av sig alls.Tror ni SAS tar åt sig om vi hör av oss med feedback ang detta?
Andra bolag drabbas iof iom att även deras flyg bokas av vid connections. Gäller inte enbart SAS metall. Oavsett är det uselt.En sak jag tänkte på är att det möjligt att AFKLM har en lista med krav för förändringar hos SAS, och att SAS-ledningen nu måste förhandla om dessa, och bestämma vilka krav de kan ge efter, och vilka de ska hålla emot så länge det går. Och i samband med detta blev det kanske så att ledningen bestämde sig för att de behövde släppa 24 timmars-regeln, för att försvara något annat (t.ex. LTG).
Ren spekulation så klart. Men inte otänkbar, eller? Däremot är ju frågan varför AFKLM egentligen skulle ha en åsikt om 24 timmars-regeln. Det borde egentligen inte vara ett problem att olika bolag i alliansen hanterar just sådant olika, utifrån marknadens förutsättningar och historisk utveckling.
Ren spekulation så klart. Men inte otänkbar, eller? Däremot är ju frågan varför AFKLM egentligen skulle ha en åsikt om 24 timmars-regeln. Det borde egentligen inte vara ett problem att olika bolag i alliansen hanterar just sådant olika, utifrån marknadens förutsättningar och historisk utveckling.
Mycket möjligt, grundtanken är densamma däremot för båda fallen - business/process alignment.Kom ihåg att AFKLM bara äger 19% av SAS än så länge. Det har snarare att göra med anpassningar inför att gå med i JV:et.
Utöver misstag vid bokningen (som man ofta inte kan se förrän den är utförd, som sagt) finns ju problemet att boka bonusresor med 2-4-1 för fler än två personer. Där måste man ju lägga första bokningen och sedan hoppas att man kan boka resterande passagerare. Det är ju lite av ett aber att man då inte kan avboka den första bokningen om de resterande inte går igenom.
Enda sättet är alltså att ringa in, boka, splitta, applicera vouchers och betala, men med Nya Kundtjänsten känns det inte helt straightforward...