Senaste nytt

SAS tar bort 24h öppet köp

Känns tråkigt även om jag bara utnyttjat detta en gång (på en inrikesresa i Sverige) så ingen erfarnhet att prata om. Men var det inte så att 24h fri avbokning i praktiken krävde att samtliga ben var på ben som var utförda av SAS? Dvs codeshare och anslutningsflyg med andra bolag "diskade" möjligheten till fri avbokning även inom 24h? Eller blandar jag ihop detta med något annat bolag nu?

Tror också att funktionaliteten att spara ett pris ett par dagar för en liten peng kommer införas.

Alltså, det är ju inte en förmån egentligen. Det är ett försäljningsknep. 24 timmar fri avbokning tar bort eventuell tveksamhet och får kunden att köpa direkt nu, istället för att fundera, kolla med partnern, chefen, dagis osv.

USA, som inte är direkt känt för att vara konsumentvänligt, har 24 timmars fri avbokning.

Att betala för att få avboka inom X timmar är inte alls lika attraktivt, varken för kunden eller säljaren. Säljaren får väga om antalet kr som kommer in via denna ancillary väger upp antalet uteblivnina affärer.

Ännu ett kundfientligt drag av SAS.

Jag har använt detta några gånger när jag har insett att jag har bokat helt fel datum eller att något annat blivit galet.

Denna 24h fri avbokning har gjort att jag inte har tvekat att boka något när något dykt upp och man kunde ”Boka först och fråga sen” det har gjort att jag har flugit mer och därav spenderat mer pengar.
Nu blir startsträckan längre att komma till en spontanbokning.

Hoppas att norsken behåller 24h fri avbokning.

Ännu ett kundfientligt drag av SAS.

Jag har använt detta några gånger när jag har insett att jag har bokat helt fel datum eller att något annat blivit galet.

Denna 24h fri avbokning har gjort att jag inte har tvekat att boka något när något dykt upp och man kunde ”Boka först och fråga sen” det har gjort att jag har flugit mer och därav spenderat mer pengar.
Nu blir startsträckan längre att komma till en spontanbokning.

Hoppas att norsken behåller 24h fri avbokning.
Vad mer "kundfientligt" har SAS gjort nu menar du?

Toppen