Senaste nytt

SAS Stockholm-Zürich-Stockholm som kabinpersonal - hur är det egentligen att arbeta ombord?

Jacob

Medlem
Tack för alla trevliga och vänliga kommentarer! Det var ett omfattande jobb att organisera detta och det tog sedan åtskilliga timmar att skriva allt och kolla upp detaljer och klockslag för att få det så korrekt som möjligt. Kul att se att det uppskattas. Förhoppningsvis fick ett och annat också en förklaring och lite perspektiv, det var i alla fall tanken varför detta gjordes.

Efter alla intervjuer, invigningar och events jag varit på blev det dessutom lite av ett examensprov. Och visst var det en liten dröm som gick i uppfyllelse. Nu är det tre personer som kommenterat att SAS faktiskt söker kabinpersonal, och att det går att få timanställning. :D

Detta är mycket riktigt mitt sista reportage på BusinessClass så jag vill samtidigt passa på att säga tack för mig och för det stora antal trevliga kommentarer, PM och mail som kommit under åren samt inte minst till er som känt igen mig eller mitt namn ute på fältet och gett er tillkänna eller kommit fram för att hälsa. Ibland har det hänt vid de mest oväntade av tillfällen. Stort tack! :)
 

majer

Medlem
Hatten av, tack @Jacob!
Mycket intressant reportage och det där att service är är tvåvägs har jag för mig att du nämnt förut i något reportage. Jag försöker så gott jag kan, varje gång. :)
 

mha321

Medlem
Mycket trevligt och intessant reportage. Verkligen en stor förlust för bc.se att @Jacob försvinner.

Hoppas vi fortfarande får se dig i forumdelen med lite "inoficiella" reportage även i framtiden, även om det förstås inte blir så här stort och avancerat utan dedicerad tid :)
 

Ricci

Medlem
Tack för alla trevliga och vänliga kommentarer! Det var ett omfattande jobb att organisera detta och det tog åtskilliga timmar att skriva allt och kolla upp detaljer och klockslag för att få det så korrekt som möjligt. Väldigt kul att se att det uppskattas. Förhoppningsvis fick ett och annat också en förklaring och lite perspektiv, det var i alla fall tanken varför detta gjordes.

Efter alla intervjuer, invigningar och events jag varit på blev det dessutom lite av ett examensprov. Och visst var det en liten dröm som gick i uppfyllelse. Nu är det tre personer som kommenterat att SAS faktiskt söker kabinpersonal, och att det går att få timanställning. :D

Detta är mycket riktigt mitt sista reportage på BusinessClass så jag vill samtidigt passa på att säga tack för mig och för det stora antal trevliga kommentarer, PM och mail som kommit under åren samt inte minst till er som känt igen mig eller mitt namn ute på fältet och gett er tillkänna eller kommit fram för att hälsa. Ibland har det hänt vid de de mest oväntade av tillfällen. Stort tack! :)
Ett stort stort tack @Jacob !!!
Jag hoppas jag någonstans i framtiden får läsa reportage eller böcker från dig:)
 

palmen

Moderator
Vilken grym artikel! Passade på att ladda ner reportaget innan jag gick på planet till FRA idag och fick mycket trevlig läsning ombord!
Jag skulle gärna göra samma sak ombord, kanske dags för sas att rekrytera prao från bc ;-)
 

Valley

Medlem
Riktigt kanonreportage. Tycker det är toppen de gånger jag kan få en inblick bakom kulisserna. Ger en lite annat perspektiv.
Stort tack för detta :)
 
Toppen