Senaste nytt

SAS ställer in från Sundsvall till och med 31 mars

Tongen2

Medlem
Enligt ST.nu, bakom betalvägg, så slutar SAS flyga sträckan Sundsvall-Stockholm Arlanda till och med 31 mars.
Detta pga för lite bokningar tydligen.
Bekräftas genom att jag inte kan boka nåt innan 31 mars.
Sträckan kommer trafikeras av Air Leap från och med nu på söndag 24 januari till 31 mars.
Bekräftas av pressmeddelande på Air Leaps hemsida.

Sträckan kommer trafikeras av ett SAAB 340.

Hur ska jag nu ta mig härifrån?! :(
Ska ju iofs inte ut och flyga innan 1 april och hoppas verkligen att ordningen blir återställd sen!

För den som är nyfiken så brukar det inte vara så svårt att hitta typ allt som står i artikeln bara man googlar lite. :p

Edit: kommer att slingas med start i Örnsköldsvik och ner i Sundsvall och vidare.
 

mha321

Medlem
Inte helt oväntat kanske när Air Leap vann den upphandlade trafiken på Sundsvall för en vecka sedan.

Flög sas den på kommersiell grund eller hade de också upphandlas trafik?
 

RickardG

Medlem
Enligt ST.nu, bakom betalvägg, så slutar SAS flyga sträckan Sundsvall-Stockholm Arlanda till och med 31 mars.
Detta pga för lite bokningar tydligen.
Bekräftas genom att jag inte kan boka nåt innan 31 mars.
Sträckan kommer trafikeras av Air Leap från och med nu på söndag 24 januari till 31 mars.
Bekräftas av pressmeddelande på Air Leaps hemsida.

Sträckan kommer trafikeras av ett SAAB 340.

Hur ska jag nu ta mig härifrån?! :(
Ska ju iofs inte ut och flyga innan 1 april och hoppas verkligen att ordningen blir återställd sen!

För den som är nyfiken så brukar det inte vara så svårt att hitta typ allt som står i artikeln bara man googlar lite. :p

Edit: kommer att slingas med start i Örnsköldsvik och ner i Sundsvall och vidare.
Från en med lite halv Sundvallskoppling, hur är tågförbindelserna nu till Arlanda? Är det tre timmar direkttåg några gånger per dag som gäller, och det är mer regel än undantag att det blir rejäla förseningar?
 

Tongen2

Medlem
Från en med lite halv Sundvallskoppling, hur är tågförbindelserna nu till Arlanda? Är det tre timmar direkttåg några gånger per dag som gäller, och det är mer regel än undantag att det blir rejäla förseningar?

Tåg?

Skämt å sido

Tar strax över 3 timmar till Arlanda med SJ.
Slog upp i appen och nu på fredag får jag fram 14 avgångar på hela dygnet varav 7 är snabbtåg.
Inte åkt tåg på länge men det känns som att det är fler avgångar än vad det var för några år sedan.

Oklart med förseningar men de gånger jag åkt har det gått som på räls! :rolleyes:
 

Moco

Medlem
Det ser magert ut för linjen även 2022. Ser det ut som SAS lägger ner linjen?

Det verkar variera mellan 1-3 flygningar de dagar som man nu flyger. Handlar säkert till stor del om hur marknaden återhämtar/utvecklar sig. Omöjligt är det väl dock inte när priserna verkar dra iväg till orimliga höjder. De priser som ligger nu torde vara snudd på utanför travel policy på många ställen i dagsläget (för de som ens får resa), och det blir kämpigt att att locka tillbaka privatresenärerna som i än större utsträckning fått förlita sig, och vant sig, med tåget. 1800 spänn enkel i GO t/f ARN kommer inte funka varken för näringslivet, offentlig sektor eller privatpersoner. Lite upp till bevis för SAS här (så som med alla deras linjer), men de verkar trötta...
 
Toppen