Senaste nytt

SAS - Sommarprogram 2024!

Tobbe.O

Medlem
Flyg med SAS till över 130 destinationer och över 40 länder sommaren 2024! :)

Screenshot_20240102_162944_Samsung Internet.jpg

Se nyheterna och samtliga destinationer som trafikeras här: :)

 
Noterar att ingen av de nya linjerna går från Stockholm...

De flesta av de nya linjerna flyger man redan från Stockholm. Dessutom så verkar det som att frekvensen ökar på flera linjer från Stockholm.

Tänkte bara påpeka detta innan någon börjar beklaga sig och använder detta som bevis på att SAS nu överger Arlanda och flyttar mer och mer till Köpenhamn. :)
 

Sir Lemon

Medlem
De flesta av de nya linjerna flyger man redan från Stockholm. Dessutom så verkar det som att frekvensen ökar på flera linjer från Stockholm.

Tänkte bara påpeka detta innan någon börjar beklaga sig och använder detta som bevis på att SAS nu överger Arlanda och flyttar mer och mer till Köpenhamn. :)
Ngn ;) ;) ;)
 

fcx

Medlem
Genoa är lite oväntad. Tidigare reste jag mycket dit i tjänsten, och har lite svårt att se vad lockelsen är med staden. Lunchflyg ut från CPH och avgångar bara på lördagar gör ju att det kanske inte precis blir någon succé för affärsresenärer.

Bergen-London också spännande, tre avgångar i veckan över sommaren. Verkar vara Stavanger som får stryka på foten och går ner från sex till tre avgångar i veckan.
 

Hachans

Medlem
Genoa är lite oväntad. Tidigare reste jag mycket dit i tjänsten, och har lite svårt att se vad lockelsen är med staden. Lunchflyg ut från CPH och avgångar bara på lördagar gör ju att det kanske inte precis blir någon succé för affärsresenärer.

Bergen-London också spännande, tre avgångar i veckan över sommaren. Verkar vara Stavanger som får stryka på foten och går ner från sex till tre avgångar i veckan.

Om man flyger enbart på lördagar är det inte så långsökt att någon researrangör garanterat ett visst antal platser och att SAS kan sälja resten.
 
Om man flyger enbart på lördagar är det inte så långsökt att någon researrangör garanterat ett visst antal platser och att SAS kan sälja resten.
Det är inte kryssningsfartyg då? Vad det första jag kom att tänka på när jag såg en karta och en snabb googling bekräftar åtminstone att deras hamn används för mycket sådant. Men ja, det är ju en researrangör det också :)
 

Hachans

Medlem
Det är inte kryssningsfartyg då? Vad det första jag kom att tänka på när jag såg en karta och en snabb googling bekräftar åtminstone att deras hamn används för mycket sådant. Men ja, det är ju en researrangör det också :)

Ja, det kan det ju vara också. Men tänker att någon har garanterat ett visst antal platser men inte chartrat hela planet. Typ.

Däremot gillar jag Genua väldigt mycket!
 

SK989

Medlem
Intressant satsning på Estland. SAS ökar antalet frekvenser och stolar rejält till Tallinn. I slutet av juni finns ibland sex avgångar per dag från Stockholm och ATR är vissa dagar helt borta och alla avgångar körs då med CRJ. Det finns dagar då har SAS fler avgångar och stolar mellan Stockholm och Tallinn än mellan Stockholm och Helsingfors. Det är ofta utsålt till Tallinn så det är nog en klok satsning och konkurrensen är liten, endast Ryanair men de flyger inte ens dagligen och Tallink har bara färjor varannan dag mellan Stockholm och Tallinn.

Linjen till estniska staden Pärnu som gick sommaren 2022 återkommer förmodligen inte i år heller. Den nämns inte alls i pressmeddelandet om nya sommardestinationer men det gjorde man inte heller 2022 utan Pärnu dök upp senare under våren och gick åtta veckor på sommaren med dålig beläggning då den inte marknadsfördes alls egentligen, inte ens bland estniska kretsar i Sverige var linjen särskilt känd. På SAS bokningssida finns Pärnu dock kvar som en destination man kan välja.
 
Last edited:
Toppen