Senaste nytt

Sas Sommarprogram 2023

Tomas E

Medlem
Då känns ju Norwegian mer piggt och fräscht. Något som jag aldrig trodde jag skulle säga. Kreativt att försöka hämta de andelar Ryan hade på Skavsta.

https://www.mynewsdesk.com/se/norwe...tockholm-skavsta-och-vaexjoe-smaaland-3222448
Du skulle alltså vilja att SAS börjar flyga från Skavsta av alla gudsförgätna flygplatser, eller missförstår jag dig? o_O
Jag är nöjd med ett sommarprogram som de faktiskt genomför, d.v.s. där de får sin personal att jobba istället för att strejka, till skillnad från sommaren 2022. Högre förväntningar än så ska man nog inte ha på SAS.
 

Plus

Medlem
Du skulle alltså vilja att SAS börjar flyga från Skavsta av alla gudsförgätna flygplatser, eller missförstår jag dig? o_O
Jag är nöjd med ett sommarprogram som de faktiskt genomför, d.v.s. där de får sin personal att jobba istället för att strejka, till skillnad från sommaren 2022. Högre förväntningar än så ska man nog inte ha på SAS.
Det sa jag aldrig. Vart stod det någonstans?

Man får tycka vad man vill om Skavsta. Jag är inte heller förtjust i Nyköping International. Det jag sa var att det var nytänkande.

Sen är det ju inte så att man strejkar för att man behöver jobba. Utan för att man försöker blåsa personalen och lanserar nya bolag som ska försöka föreställa ”SAS”. Onödig kommentar från dig!
 

palmen

Moderator
Sas är inte i en fas just nu när man kan testa nytt och oprövat. Fullt logiskt att man kör beprövade kort i stor utsträckning under Chapter 11.

Att inte Skavsta/Västerås lanseras som "något piggt och fräscht" hos SAS ser jag mer some ett sundhetstecken än att greppa efter halmstrån på Ryan's övergivna domän.
 

varva77

Medlem
Var väl väntat och som nämnts inga chansningar/utsvävningar. Dock lite förvånande att inte Malta längre tycks vara något att tjäna pengar på. Soldestination och (utan att kunna backa upp med några siffror) spelindustri där Sverige varit/är bland de ledande(?). Budapest måste också vara fullständigt övertaget av lågpris och de stora. Återkom och gick vad som kändes ständigt från att nu inte varit på programmet på bra många år (även innan Corona).
 
Toppen