Senaste nytt

SAS sommarprogram 2019

Agö

Medlem
Nya rutter! Några spännande inslag med Reykjavik från Stockholm och Cornwall Newquay från Köpenhamn.

SAS summer news 2019 Sweden
From Stockholm: Marseille, Catania, Naples, Reykjavik. From Gothenburg: Faro

SAS summer news 2019 Norway
From Oslo: Faro and Antalya From Bergen: Nice, Alanya From Stavanger: Alanya

SAS summer news 2019 Denmark
From Copenhagen: Szczecin, Florence, Marseille, Catania, Cornwall Newquay. From Aarhus: Rome, Faro

SAS presents its 2019 Summer Program – 6 new destinations and 17 new direct routes – SAS

Priserna kanske justeras senare, men i nuläget var det ju inte direkt billigt med en biljett Arlanda - Newquay (via CPH). Absolut billigaste priset under hela sommaren (trafik pågår i juli och två veckor in i augusti) ligger över 4000 SEK för en t.o.r. i Go.

Intressant med Catania :) Finns inte så många bra direktflyg dit längre. Air Berlin hade rätt bra med byte i tyskland tidigare (även om det bolaget var katastrof då det alltid strulade från Catania). Dock var det sådär med avgångar etc, synd det bara går under så kort tid. Priset var väl sådär men kan man nyttja nån fördel att få med extra bagage etc. så blir det fint :)

Marseille ligger nog närmast till för mina destinationer, kan tänka mig ett tiotal riktigt bra ställen upp till 2 timmars bilfärd från MRS.

Szczecin lite kul, undrar vad planet når för maxhöjd på den rutten :)

Om jag kollar rätt så går den nya sommarlinjen Stockholm - Neapel bara en gång i veckan och då med en 737:a (i vart fall i slutet av juli/början av augusti). Nåja, fler platser än 2018 års sommarlinje Stockholm - Venedig som också bara gick en gång i veckan fast med en CRJ...

Priserna kanske justeras senare, men i nuläget var det ju inte direkt billigt med en biljett Arlanda - Newquay (via CPH). Absolut billigaste priset under hela sommaren (trafik pågår i juli och två veckor in i augusti) ligger över 4000 SEK för en t.o.r. i Go.
Nu ser priserna ut att vara laddade även i de lägre klasserna. Dock visas inte Eurobonusintjäningen korrekt, vilket känns igen från tidigare tillfällen med nya linjer.

Noll Award-tillgång till Newquay också. Får ett felmeddelande jag inte sett tidigare: ”Du kan inte betala med poäng på denna rutt”.

Är det någon charterkärra de säljer restplatser på eller?

Noll Award-tillgång till Newquay också. Får ett felmeddelande jag inte sett tidigare: ”Du kan inte betala med poäng på denna rutt”.

Är det någon charterkärra de säljer restplatser på eller?
Troligtvis har de inte laddat Award inventory ännu, precis som när de flyttade Hong Kong till Köpenhamn då det tog flera månader innan någon award inventory kom upp.

Toppen